نوشته شده توسط : تیم محتوا

 

انتخاب یک سینک روشویی مناسب، از بین سینک های موجود در بازار بسیار سخت است، به دلیل اینکه تنوع مدل ها در بازار زیاد شده است و زمانی که در بازار به دنبال سینک هستیم مدام سردر گم هستیم و نمی دانیم که کدام مدل مناسب کار ماست. در این مطلب می خواهیم به بررسی انواع سینک‌ها بپردازیم تا هنگام انتخاب بدانید که کدام سینک مناسب فضا و کار شماست.

آشنایی با انواع روشویی

سینک روشویی بدون لبه :

  این نوع روشویی در زیر پیشخوان قرار دارد و لبه آن دقیقا همسطح پیشخوان قرار می‌گیرد. از مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت آن می‌توان به ظاهر یکدست، زیبا و نمای ساده آن اشاره کرد. همچنین به دلیل یکسان بودن سطح پیشخوان با لبه روشویی، تمیزی و نظافت آن نسبت به سایر روشویی‌ها بهتر و بیشتر رعایت می‌شود و پاک‌کردن آن راحت‌تر از دیگر انواع روشویی هاست‌. یکی از پرطرفدارترین روشویی همین نوع است، اما باید در نظر داشته باشید که این نوع روشویی فقط روی سطوح سنگی قابل اجراست.

روشویی پایه دار:

بدون شک این مدل‌ها را در خانه خودتان، حداقل در گذشته ملاقات کرده‌اید. طرحی ساده با شیر و لوله‌هایی روکار که لوله‌ها به وسیله یک پایه نیم‌دایره از جنس خود کاسه روشویی پوشانده شده‌اند و قسمت فوقانی آن سینکی معمولا چینی  قرار دارد؛ اما امروزه روشویی های پایه دار از جنس‌ها و طرح‌های زیادی برخوردارند. این روشوی برای کسانی خوب است که شرایط اجرا و نصب لوله ها و اتصالات را به صورت توکار ندارند. از مزایای دیگر آنها تنوع در سایز و اندازه های مختلف است. روشویی پایه دار در سه نوع روشویی پایه دار سنگی، کابینتی و چینی در بازار موجود است.

  • روشویی پایه دار چینی: همان روشویی هایی قدیمی که در اکثر خانه ها بود، از معایب آن تنوع بسیار کم در طرح و رنگ آنهاست.
  • روشویی پایه دار سنگی : این نوع روشویی ها از جنس سنگ هستند مثل سنگ مرمر. از استقامت و استحکام زیادی برخوردار هستند ولی باز هم تنوع در این مدل بسیار کم است.
  • روشویی پایه دار کابینتی : روشویی کابینتی، یکی از انواع روشویی هایی است که امروزه کاربرد زیادی دارد و تمامی لوله و اتصالات درون کابینت قرار می گیرد، از مزایای آن می توان به تنوع در طرح و مدل های آن اشاره کرد، همچنین به دلیل کمد و فضایی که دارد، کمک می کند نظم در محیط بیشتر باشد.

روشویی دیواری:

روشویی های دیواری هیچ پایه ای روی زمین ندارن و محل اتصال آنها دیوار است. این مدل بهترین گزینه برای فضاهای کوچک است و به شما این امکان را می دهد که بتوانید ارتفاع ان را تنظیم و مناسب با شرایط خود تنظیم کنید. این نوع روشویی هم در سه نوع سنگی، سرامیک و کابینتی در بازار موجود می باشد.

سینک روشویی کاسه ای:

سینک روشویی کاسه‌ای، نمونه‌ای از جدیدترین و مدرن‌ترین سینک های روشویی است. سینک دقیقا در بالای پیشخوان یا کانتر قرار دارد. البته می‌توانید مدل‌هایی از سینک کاسه‌ای ببینید که بخشی از آن زیر پیشخوان نصب شده است. این نوع سینک در اندازه های مختلف برای کودکان و بزرگسال در بازار موجود است، همچنین از جنس های مختلفی ساخته شده اند؛ از جمله شیشه، فلز، سنگ و سرامیک .

مراحل نصب روشویی پایه دار به چه صورت است؟

در ادامه مراحل نصب روشویی را به ترتیب با هم بررسی می کنیم.

  • ایتدا باید محل مناسب قرارگیری روشویی با توجه به محل خروجی فاضلاب و شیر آب سرد و گرم را تعیین کنید.
  • سپس روشویی را با پایه در محل مورد نظر قرار داده و توجه می کنید که حتما تراز باشد.
  • بعد از تراز کردن روشویی حالا باید محل قرار گیری پیچ ها را با ماژیک علامت بزنید و دور پایه روشوی خط بکشید تا محل دقیق برای نصب پیچ ها مشخص باشد.
  • سپس با مته محل قرارگیری پیچ ها که علامت گذاری شده است را سوراخ کنید و رولپلاک مناسب با ان را نیز قرار دهید.
  • در مرحله بعد به سراغ نصب شیر و سیفون بر روی کاسه‌ی روشویی می‌رویم. از آنجا که نصب شیر و سیفون بر روی روشویی پس از بستن روشویی به دیوار، دستگیر و مشکل می‌شود، بهتر است شیرآلات و سیفون را ابتدا بر روی روشویی نصب کنیم.
  • روشویی را روی محل بستن پیچ ها قرار دهید و ببندید
  • سپس پایه روشویی را در زیر آن قرار داده و پیچ های روشویی و پایه را کاملا محکم کنید.
  • شیلنگ‌ها یا لوله‌های شیر روشویی را به شیرهای آب سرد و گرم روی دیوار متصل کنید
  • سایر اتصالات سیفون را نصب کرده و لوله‌ی انتهای آن را به لوله‌ی فاضلاب بر روی دیوار متصل کنید.
  • فاصله ای که میان روشویی و دیوار است را با چسب سیلیکونی بپوشانید و آب بندی کنید.

اگر فردی فنی هستید، می توانید مراحل نصب روشویی را با دیدن و خواندن نحوه نصب روشویی سنگی و سایر مدل های دیگر، خودتان انجام دهید، به خصوص روشویی های پایه دار اما اگر تا به حال کارهای فنی انجام نداده اید بهتر است از یک متخصص کار بلد برای انجام این کار استفاده کنید.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم محتوا

دیدن نم گرفتگی دیوارهای پشت سرویس بهداشتی یا جایی که لوله های آب در دیوارها یا سقف عبور کرده اند، یک هشدار است. بدانید که این قطعا از ترکیدگی لوله نشات می گیرد. رفع این مشکلات را نمی‌توان به یافتن زمان مناسب در آینده موکول کرد. بلکه باید فوراً یک راه حل برای نشتیابی و رفع آن بیاندیشیم.

در غیر این صورت نم زدگی به همه جای دیوار و سقف سرایت می کند و علاوه بر ایجاد ظاهر نا مناسب، احتمال ریزش را بالا می برد. پس در صورتی که شما هم دچار این مشکلات شده اید، پس وقت را از دست ندهید و سریعتر برای تشخیص ترکیدگی لوله و رفع آن، از یک متخصص کمک بگیرید.

 

به نم‌ها و تبله کردن‌ها در دیوار و کف توجه کنید

نم دیوارها از بارزترین نشانه‌های ترکیدگی لوله‌هاست. اگر در دیوار، سقف یا کف ساختمان نم، لک، طبله کرن و یا فروریختن مشاهده کردید، در اولین فرصت لوله‌های اطراف محل خرابی را چک کنید.

اگر کنتور آب حتی در زمانی که از آب استفاده نمی‌کنید اعدادش بالاتر می‌رود می‌تواند نشانه نشتی باشد. اگر مصرف آب و مبلغ قبض آب نسبت به ماه‌های قبل تفاوت قابل ملاحظه‌ای داشته است به احتمال زیاد نشانه‌ای از ترکیدگی لوله است.

 

تعویض لوله‌های فرسوده

ترکیدگی لوله‌ها ممکن است به دلیل فرسودگی و قدیمی بودن لوله‌ها یا آسیب فیزیکی باشد. همچنین به دلیل فشار وارد بر لوله احتمال ترکیدگی لوله بالا می‌رود.

درصورت امکان اقدامات پیشگیرانه را مدنظر قرار دهید مثل تعویض لوله‌های فرسوده و یا چک کردن دوره‌ای لوله‌های توکار توسط متخصصان تا درصورت وجود نشتی هرچه سریع‌تر اقدامات لازم صورت پذیرد.

 

دستگاه تشخیص ترکیدگی چگونه کار می کند؟

این دستگاه ها دارای یک فرستنده و گیرنده امواج است. که درون یک محفظه‌ای کپسول شکل قرار گرفته است .که باید بر روی لوله‌ها ، دیوارها و … حرکت دهید تا فرسنده امواج خود را به سوی هدف مورد نظر رسانده و سپس امواج بازگشتی را دریافت کند.

در این روش با استفاده از روشهای خاص رایانه ای توسط دستگاه نشت یاب، وجود نشتی درون لوله‌ها و همچنین وجود ترک آشکار می‌شود. در اصل روش کار کلی دستگاه نشت یاب یا دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله بر مبنای امواج است.

 

مزیت تشخیص ترکید گی لوله با دستگاه

استفاده از دستگاه برای تشخیص ترکیدگی لوله تقریبا قیمت بالایی دارد، برخی اوقات افراد تصور می کنند که اگر از روش های دیگر برای تشخیص خرابی و نشتی لوله های آب یا فاضلاب استفاده کنند، هزینه هایشان کاهش می یابد. اما با توجه به اینکه این دستگاه ها دقت بسیار بالایی دارند، میزان تخریب خیلی کم است و در نهایت هزینه تمام شده نشت یابی با دستگاه کمتر است.

 

 

دسترسی سریع و شبانه روزی به خدمات نشت یابی لوله

باید خاطر نشان کنیم که برای تشخیص ترکیدگی لوله، باید از دستگاه های پیشرفته ای استفاده شود تا بدون هیچگونه تخریب، محل ترکیدگی لوله پیدا شود. شرکت های فعال در "خدمت از ما" با داشتن متخصصانی حرفه ای و به کارگیری تجهیزات بسیار پیشرفته جهت تشخیص نشتی لوله بدون هیچ گونه خرابی، مشکل شما را در کوتاه ترین زمان ممکن رفع خواهند کرد.

https://khedmatazma.com/subservice/leak-detection

شما می توانید با ثبت سفارش تشخیص ترکیدگی لوله، در کمترین زمان ممکن از 5 شرکت خدمات تشخیص ترکیدگی و نشتیابی با دستگاه فعال در شهر خودتان قیمت بگیرید و با آن ها مشورت کنید. پس از بررسی قیمت پیشنهادی و سوابق کاری یک متخصص را انتخاب کرده و سفارش را نهایی کنید.



:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم محتوا

شاید شما هم با این تجربه روبرو شده باشید که در آرایشگاه با شنیدن اصطلاحات خاص و مبهم آرایشگرتان گیج شده اید و از پرسیدن معنی آن ها و یا تفاوتشان خجالت کشیده اید. خوشبختانه این روزها در فضای وب حجم زیادی از اطلاعات درباره این موضوعات وجود دارد و با جستجوی ساده هر کلمه مطالب زیادی پیدا می شود.

اما آیا تمام این مطالب مفید و درست هستند؟ باید بگوییم که در فضای وب فارسی مطالب غیر دقیق و به دردنخور زیاد است. پس اگر به دنبال توضیحات فارسی هستید هر جایی وقتتان را تلف نکنید. در این مطلب می خواهیم شما را با مزایا و معایب کراتینه مو آشنا کنیم.

 

کراتینه مو چیست؟

کراتین پروتئین اصلی موجود در پوست، مو و ناخن است که باعث حفاظت و عدم شکنندگی آنها می شود. این ماده مسئول فعالیت های حیاتی سلول از قبیل تولید پروتئین است و به همین دلیل باعث شادابی و درخشندگی مو می شود. پس وقتی میزان این ماده براثر قرار گرفتن در معرض آفتاب مستقیم، مواد شیمیایی یا تغییر سبک زندگی، در سلول های پوست و مو کم می شود، موها شادابی خود را از دست داده و به اصطلاح وز و زبر خواهند شد.

در سال های اخیر کراتینه مو برای ترمیم موی آسیب دیده و زبر روی کار آمده است. در واقع کراتین مورد نیاز به صورت مصنوعی و با مواد شیمیایی ساخته و برای ترمیم مو به کار گرفته می شود. اما این روش دائمی نیست و بعد از مدتی مو، شفافیت و صافی خود را از دست داده و به ترمیم دوباره نیاز خواهد بود. کراتینه مو که خود به روش های برزیلی و احیایی تقسیم می شود برای ترمیم موهای زنان و مردان به کار می رود. اما همانطور که قبلا ذکر شد، این روش دائمی نیست معمولا بعد 2 تا 3 ماه اثر خود را از دست داده و نیاز به شارژ مجدد دارد.

یک مجله بسیار مفید و جامع از مطالب که برای حل چالش های روزمره طراحی شده است را می خواهیم به شما معرفی کنیم؛ مجله خدمت از ما. "خدمت از ما" یک بازار آنلاین از خدمات است که برای سفارش ودریافت بیش از 350 نوع خدمت می توانید به آن مراجعه کنید. در مجله خدمت از ما، بیشتر موضوعات تخصصی که یافتن اطلاعات دقیق در آن ها مشکل است از جمله موضوعات مرتبط با خدمات زیبایی پوست و مو، مورد بررسی و بحث قرار گرفته است.

https://khedmatazma.com/subservice/keratin-treatment

 

مراحل کراتینه مو

معمولا فرایند کراتینه مو، 2 الی 3 ساعت طول می‌کشد. اما بهتر است برای احتیاط بیشتر، از مراقبت های قبل و بعد از کراتینه غافل نشویم. فراموش نکنید که کراتینه مو یک فرایند شیمیایی است و در هر صورت با طبیعت پوست و مو در تضاد خواهد بود و ممکن است عوارض قابل توجهی داشته باشد. اگر شما این روش پر دردسر را انتخاب کرده اید، برای به حداقل رساندن این عوارض بهتر است مراقبت های قبل و بعد را به طور کامل انجام بدهید. اما در بهترین حالت نیز شما موهای خود را با یک روش تهاجمی صاف کرده اید و این کار عواقبی را نیز در پی دارد.

 

مراقبت های بعد از کراتینه مو

کراتینه مو به عنوان روشی ترمیمی شناخته شده است، اما توجه داشته باشید که خود این فرایند هم به مراقبت احتیاج دارد. معمولا شامپوهای ویژه ای برای بعد از کراتینه وجود دارد که آرایشگر شما با توجه به ویژگی های خاص موی خودتان پیشنهاد خواهد کرد. علاوه بر این ممکن است تا چهل و هشت ساعت قادر به شستن موها یا بستن آن ها نباشید.

 

معایب کراتینه مو

با یک جستجوی ساده درباره کراتینه مو در اینترنت، درمی یابیم که تبلیغات کراتینه مو، بیشتر از هر چیزی بر زیبایی مو تاکید دارد تا سلامت مو! در نهایت این تبلیغات طوری عنوان شده اند که به مخاطب این حس را القا کنند که کراتینه مو نه تنها ضرری ندارد بلکه باعث حال خوب ناشی از زیبایی می شود. اما از سیاست “شنونده باید عاقل باشد” غافل نشوید چرا که این تنها پاسخی است که در مواجهه با معایب کراتینه مو، خواهید شنید. پس بیایید باهوش باشیم و نگاهی هم به معایب کراتینه مو داشته باشیم.

 

فرمالدهید، یار دیرین سرطان

فرمالدهید (به انگلیسی: Formaldehyde) موجود در محلول کراتینه، یکی از عوامل مهم تحریک‌ کننده سلول های سرطانی است و بیشتر در ماده های ضدعفونی کننده استفاده می شود. البته استفاده از این ماده به اندازه کم، آن چنان دردسر ساز نیست اما هر چقدر از این ماده در محلول کراتینه بیشتر استفاده شود، میزان ماندگاری موهای صاف و نرم هم بیشتر خواهد بود. توجه داشته باشید که به هنگام استفاده از اتوی مو یا سشوار، حرارت آن ها باعث تولید شدن بخار فرمالدهید می شود که خطر ابتلا به سرطان را بالا می برد.

 

کراتینه و انواع حساسیت

کراتینه هم مانند دیگر فرایندهای شیمیایی مو، ممکن است باعث بروز حساسیت‌ و عوارض جانبی در پوست و مو شود. این عارضه ها شامل قرمزی و تورم پوست سر، خارش و سوزش در ناحیه سر و حتی چشم ها شود. در بعضی موارد این عارضه ها تبدیل به آلرژی های طولانی مدت می شوند.

 

هزینه بالا و ماندگاری کم

کراتینه مو یکی از گران ترین خدمات آرایشی است و حتی میزان کوتاهی یا بلندی مو هم تفاوت قابل توجهی در هزینه بالای آن ایجاد نمی کند. از طرفی همانطور که گفته شد این فرایند ماندگاری کمی دارد و به فاصله 2 تا 3 ماه نیاز به ترمیم و پرداخت دوباره هزینه خواهد داشت.

 

هزینه کراتینه کردن مو چقدر است؟

 

 

قیمت های بالا مربوط به سال ۱۴۰۰ میباشد. بدیهی است که، هزینه کراتین کردن بستگی به اندازه و حجم موهایتان دارد. همچنین مواد کراتینه مو با برند های مختلف (کادیو، سوپر کراتین و گلوبال) نیز میتواند باعث تغییر تا ۳۰ درصد در قیمت های فوق شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم محتوا

 

از جمله کارهایی که شما برای بازسازی و نوسازی ساختمان می توانید انجام دهید، رنگ آمیزی ساختمان است که به شما کمک کند تا با کمترین هزینه، بیشترین و سریع ترین تغییرات را در دکوراسیون و فضای خانه و محل کار خود بوجود آورید. اما قبل از انتخاب این روش و شروع به کار، بهتر است با انواع رنگ ها و طرح های متنوعی که هر سال بیشتر می شود آشنا باشید و نوع رنگ مناسب با فضای خود را انتخاب کرده باشید. در ادامه با انواع رنگ ها و تکنیک های متفاوتی که برای نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان وجود دارد آشنا می‌شویم.

در ابتدای کار باید نوع روش نقاشی و رنگ مورد علاقه خود که مناسب فضای مورد نظر است را مشخص کنید، زیرا بر حسب نوع رنک کاری و روش های اجرای آن قیمت نقاشی ساختمان تغییر می کند.

انواع رنگ ساختمان و تکنیک های رنگ آمیزی 

رنگ اکریلیک:

یکی از انواع رنگها برای رنگ امیزی ساختمان، رنگ اکریلیک است. از اکلیل در رنگ آمیزی ساختمان به خصوص در قسمت های پذیرایی سبب زیبایی و درخشش بیشتر دیوارها و دکوراسیون داخلی ساختمان می شود، این روش از رنگ آمیزی به سرعت مورد توجه مشتریان استفاده از خدمات نقاشی ساختمان قرار گرفت. رنگ روغن در انواع مات و براق، رنگ پلاستیک، رنگ پارچه ای، پتینه کاری، پاششی و سایه روشن از دیگر روش های نقاشی ساختمان است، که متقاضیان استفاده از خدمات نقاشی ساختمان با توجه به سلیقه و بودجه خود نمونه ای از آن ها را انتخاب می کنند.

رنگ پلاستیک:

رنگ پلاستیک قابل شستشو نیست و معمولاً در جایی که نیاز به تمیزکاری نداره استفاده میشه؛ مثل سقف و داخل کمدها. این رنگ از قدیمی‎ترین رنگهای ساختمانی است. رنگ آمیزی با این رنگ، ساده است و خودتون هم می‎تونین این کار رو انجام بدین. فقط اگه دست به کار شدین، حواستون باشه که رنگ، غلیظ و یا رقیق از آب درنیاد. اگه رنگ شما رقیق باشد باید چند بار رنگ بزنید، اگرم غلیظ بشه روی سطح پخش نمی شود

رنگ روغنی:

رنگ روغنی قابل شستشو است؛ اما بدلیل بوی بسیار بد و مضر، دیگه تقریباً برای دیوارهای داخلی استفاده نمیشه. امروزه کاربرد رنگ روغنی بیشتر برای سطوح فلزی، چوبی و نیز خارج ساختمان می‎باشد. به سه دسته مات، براق و نیمه مات تقسیم می‌شه که هرکدوم کاربردهای خاص خودشون رو دارن. رنگ روغنی مات ایراد دیوارتون رو کمتر نشون میده. بجاش رنگ براق پوشش دهی بالاتری داره، بعلاوه اینکه راحت تر هم تمیز میشه. 

رنگ مولتی کالر:

رنگ مولتی کالر یک رنگ جدید است. این رنگ از یک رنگ پس زمینه، بعلاوه یکسری رشته های رنگی تشکیل میشه. تصویر فوق، این رنگ رو فقط در یک مرحله روی دیوار اسپری می‎کنن، تازه بعد از چند ساعت خشک میشه. این رنگ مزایای زیادی دارد و انتخاب ان به شما تنوع و طرح های متفاوتی می دهد.

رنگ بلکا:

بلکا نوعی پوشش دیواری سلولوزیه که برخی از افراد به اشتباه به اون رنگ بلکا هم میگن. اما باید بدونین که بلکا در واقع نوعی پوشش دیواری خاصه که دارای الیاف سلولوزی بوده و با رنگ تفاوت های زیادی داره. از مزایای پوشش بلکا می توان به پوشاندن عیوب و ترک ها، عدم نیاز به زیر ساخت، اجرای سریع و هزینه اجرای پایین اشاره کرد.

عوامل موثر بر قیمت رنگ آمیزی ساختمان چیست؟

عوامل زیادی بر هزینه رنگ آمیزی ساختمان موثر است که در زیر به آنها اشاره می کنیم.

  • نوع رنگ
  • روش رنگ کاری مورد نظر
  • جنس و نوع متریال مصرفی
  • هزینه زیرسازی دیوارها در صورت نیاز
  • متراژ و ابعاد دیوارها و فضا
  • اجرت نقاش ساختمان
  • تعداد افرادی که کار رنگ آمیزی ساختمان را انجام می دهند.
  • هزینه رنگ کاری در و پنجره

برای رنگ آمیزی ساختمان، اگر تجربه ای ندارید، بهتر است که از یک متخصص ماهر و نقاش کاربلد کمک بگیرید، زیرا که تمیز و اصولی اجرا شدن رنگ دیوارها تاثیر بسیار زیادی در زیبایی فضای مورد نظر دارد.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم محتوا

بسیاری از آب‌گرم‌کن‌های گازی در قسمت‌های پایین‌تر دیواره‌شان پیچی دارند که با استفاده از آن می‌توانید به‌راحتی دما را تنظیم کنید و احتیاج به هیچ ابزار دیگری هم ندارد. بااین‌حال، خیلی از آب‌گرم‌کن‌های تانک‌دار جدید (چه برقی و چه گازی) کمی پیچیده‌تر هستند، هرچند کارکردن با آن‌ها نیز آسان است و تنها چنددقیقه‌ای وقت می‌برد.

انتخاب دمای مناسب برای آب‌گرم‌کن فقط برای راحتی نیست. دمای مناسب آب‌گرم‌کن به‌معنای حفظ پول و حفاظت از پوست‌تان نیز هست. هیچ‌کس دوست ندارد زیر دوش آب یخ برود. بدتر از آن سوختن زیر آب داغ است.

اگر دمای آب‌گرم‌کن را با پیچ تنظیم شمعک آبگرمکن دیواری بوتان درست تنظیم کنید، نه‌تنها سلامت و امنیت جانی‌تان تضمین می‌شود، بلکه پول آب و گاز کمتری هم برای‌تان می‌آید. در اینجا می‌خواهیم توضیح دهیم که چگونه دمای آب‌گرم‌کن را جوری تنظیم کنید که هم پول‌تان حفظ شود و هم پوست‌تان.

 

 

دامنه‌ دمای صحیح

به دلایل خاصی، باید دمای آب‌گرم‌کن را در یک دامنه‌ی خاص نگه داشت. اگر آب‌گرم‌کن روی دمای پایین تنظیم شود، نه‌تنها آب داغ‌تان ولرم می‌شود (تازه، در بهترین حالت)، که باکتری‌ها هم اجازه‌ی رشد پیدا می‌کنند و باعث بیماری‌هایی مثل بیماری لژیونر می‌شوند. می‌توان با تنظیم آب‌گرم‌کن و گذاشتن دمای آن روی مقداری که باکتری لژیونلا نتواند رشد کند از این اتفاق جلوگیری کرد. توصیه‌ی سازمان OSHA این است که دمای آب‌گرم‌کن حداقل روی ۶۰ درجه‌ی سانتی‌گراد قرار بگیرد تا احتمال رشد باکتری لژیونلا و دیگر میکروارگانیسم‌ها به حداقل برسد.

ممکن است دل‌تان بخواهد دمای آب را بالا بکشید، اما آب زیادی داغ بالقوه خطرناک است، به‌خصوص اگر در خانه کودک داشته باشید. اگر آب با دمای ۶۶ درجه‌ی سانتی‌گراد دو ثانیه روی پوست بریزد، بدن دچار سوختگی درجه‌ی ۳ می‌شود. توصیه‌ی کمیسیون امنیت محصولات مصرفی ( CPSC ) این است که دمای آب را روی بیش از ۴۹ درجه‌ی سانتی‌گراد تنظیم نکنید تا هیچ‌وقت دچار سوختگی پوست نشوید. نیاز به گفتن نیست که با تنظیم دمای آب‌گرم‌کن روی درجات بالاتر، هزینه‌ی قبض گازتان هم بیشتر می‌آید. بدیهی است که هر خانه‌ای با خانه‌ی دیگر فرق دارد. هرچقدر فاصله‌ی شیر آب از آب‌گرم‌کن بیشتر باشد، گرمای بیشتری در مسیر رسیدن به شیر در لوله‌ها از دست می‌رود، به‌خصوص اگر لوله‌ها عایق نباشند. این یعنی که وقتی در شیر آب دمای ۴۹ درجه می‌خواهید، مجبورید آب‌گرم‌کن را روی دمای بالاتری تنظیم کنید. ببینید چه دمایی برای خانه و خانواده‌‌تان مناسب‌تر است و نظر خودتان را اعمال کنید. عاقلانه این است که بین دمای ۴۹ تا ۶۰ بمانید. دما را کم‌وزیاد کنید، بعد ببینید مناسب حال‌تان هست یا نه، و این کار را ادامه دهید تا به دمای مناسب برای خودتان و خانه و آب‌گرم‌کن برسید.

 

آشنایی قطعات آبگرمکن

قطعه‌ای به نام رگلاتور گاز

همان‌طور که اسم این قطعه پیداست، وظیفه‌ی تنظیم کردن دارد! اگر بخواهیم به‌طور دقیق‌تر این موضوع را توضیح دهیم، این قطعه وظیفه‌ی تنظیم شعله آبگرمکن را دارد. این وسیله با توجه به فشار آب میزان شعله را تنظیم می‌کند تا با آب را به دمای مناسبی برساند. اگر این قطعه دچار مشکل شود و یا در کار آن اختلال ایجاد شود می‌تواند باعث خاموش شدن آبگرمکن شود. همچنین از دیگر مشکلاتی که این قطعه می‌تواند ایجاد کند، تاثیر مستقیم بر روی مصرف گاز هست و مصرف گاز خانگی شما را می‌تواند به‌صورت چشمگیری افزایش دهد.

 

رگلاتور آب برای تنظیم آب ورودی و خروجی

یکی دیگر از قطعات مهم در آبگرمکن دیواری بوتان رگلاتور آب هست! باز هم از نام این وسیله پیداست که وظیفه‌ی اصلی این قطعه تنظیم میزان فشار آب هست. باید توجه داشته باشید برای رسیدن آب به میزان فشار مناسب تا آبگرمکن بتواند آب را به دمای مناسب برساند، نیاز به این قطعه هست. اگر فشار آب گرم شما میزان مناسبی نیست، قطعا این قطعه یا قطعات وابسته به این قطعه دچار مشکل شده اند. یکی از مشکلاتی که آّگرمکن ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، رسوب آب شهری هست که معمولاً این قطعات را دچار مشکلات می‌کند.

 

جداکننده‌ای به نام صفحه‌ی پشت آبگرمکن

همه‌ی آدم‌ها با این قطعه به‌صورت کامل آشنایی دارند! این صفحه‌ی فلزی را همه شما در آبگرمکن های خود مشاهده کرده‌اید. این صفحه‌ی فلزی باعث می‌شود حرارت آبگرمکن شما به دیواری پشتی صدمه نزند. معمولاً این قطعه در آبگرمکن های دیواری تا سال‌های سال، سالم می‌ماند. مگر اینکه در اثر ضربه آسیبی به این قطعه وارد شود. پس توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید به دیوار پشتی آبگرمکن آسیبی نرسد حتما حواستان به این قطعه باشد؛ و کاری نکنید که این قطعه دچار آسیب نشود.

 

مبدل‌های آبگرمکن، از قطعات مهم آبگرمکن دیواری بوتان!

تا حالا فکر کرده‌اید که آبگرمکن ها باید چگونه آب را گرم کنند؟! بگذارید سؤالم را بهتر مطرح کنم، گرمای شعله چگونه باید به آبگرمکن منتقل شود؟! باید رسانای گرمایشی مناسبی وجود داشته باشد که گرما را به‌صورت خوبی به آب منتقل کند! یکی از رسانا های گرمایی، مس هست. جنس اکثر مبدل‌های گرمایی از مس هست. پس متوجه شدید که این قطعات در آبگرمکن دیواری بوتان، یعنی مبدل‌های آبگرمکن، لوله‌های مسی‌ای هست که در میان شعله‌ها عبور می‌کند تا آب را به دمای مناسبی برساند.

 

کلاهک تعدیل از مهم‌ترین قطعات آبگرمکن دیواری بوتان

یکی از مهم‌ترین قطعات آبگرمکن های دیواری، کلاهک تعدیل هست! یکی از علل اصلی خاموش شدن آبگرمکن ها این قطعه هست. وظیفه‌ی اصلی این قطعه تنظیم جریان هوا هست. جریان هوا برای انجام صحیح عمل احتراق هست. همان‌طور که قطعا می‌دانید یکی از اضلاع مثلث احتراق، هوا یا همان اکسیژن هست. اگر هوا به‌اندازه کافی در عمل احتراق نرسد، عمل احتراق انجام نمی‌شود و آبگرمکن روشن نمی‌شود.

 

تنظیم دمای آب‌گرم‌کن

صفحه‌ی تنظیمات دمای آب‌گرم‌کن در دستگاه‌های مختلف متفاوت است، اما، خوشبختانه، بیشتر آب‌گرم‌کن‌ها شبیه به هم تنظیم می‌شوند. مثلاً، بیشتر آب‌گرم‌کن‌های گازی و برقی در پشت پنل دسترسی عایق‌پوش‌شده‌ای ترموستات دارند. آب‌گرم‌کن‌های برقی معمولاً دو ترموستات دارند، یکی بالای تانک و دیگری در پایین تانک آب. بیشتر آب‌گرم‌کن‌های بدون تانک آب صفحه‌ی نمایشی دارند و دما و دکمه‌های تنظیم دما روی آن قرار دارد. فارغ از اینکه نوع آب‌گرم‌کن چیست، حتماً قبل از تنظیم دما، آب را امتحان کنید. شیر آب حمام یا آشپزخانه را باز کنید و اجازه دهید آب تا وقتی کاملاً داغ نشده از آن خارج شود. بعد، دماسنج را زیر آب بگیرید تا دمای دقیق آن را متوجه شوید.

 

آب‌گرم‌کن‌های بدون تانک آب

تنظیم دمای آب‌گرم‌کن خیلی شبیه به تنظیم ترموستات سیستم تهویه‌ی هوا است. با استفاده از پنل دیجیتالی تنظیمات، می‌توانید دمای آب را به‌اندازه‌ی دلخواه بالا و پایین ببرید.

 

آب‌گرم‌های گازی و برقی

  • اول برق دستگاه را خاموش کنید
  • پنل دسترسی به ترموستات را پیدا کنید و با پیچ‌گوشتی آن را دربیاورید
  • عایق را بردارید
  • با پیچ‌گوشتی دوسو ترموستات را بالا ببرید یا پایین بیاورید. o اگر آب‌گرم‌کن شما دو ترموستات دارد، هر دو را به یک مقدار بالا یا پایین ببرید. دمای ترموستات بالایی باید یکی دو درجه از دمای ترموستات پایینی بیشتر باشد
  • عایق را سرجایش برگردانید و پنل دسترسی را هم دوباره سرجای خود بگذارید
  • برق دستگاه را متصل کنید
  • در آب‌گرم‌کن‌های گازی، باید پیلوت را هم دوباره روشن کنید.

این کار را که انجام دادید، حداقل سه ساعت قبل از امتحان دمای آب صبر کنید. شاید برای اینکه به دمای مورد نظرتان برسید، لازم باشد دوباره این تنظیمات را انجام دهید.

اگر دما را بالا بردید و هنوز آب‌تان سرد است، شاید آب‌گرم‌کن نیاز به سرویس و حتی عوض‌شدن داشته باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم محتوا

حشرات موذی مانند ساس، کنه، مورچه، سوسک، پشه، یا عنکبوت چیزی نیستند که ما بخواهیم با آن‌ها زندگی کنیم. این موجودات ریز نه تنها برایمان چندش آور هستند بلکه به دلیل آلودگی‌هایی که دارند ممکن است بیماری‌هایی را نیز به افراد خانه منتقل کنند. به همین دلیل است که به محض دیدن آن‌ها باید به فکر نابود کردنشان باشیم. سمپاشی منزل یا محل کار یکی از این اقدامات است.

نکته مهم در این مساله این است که افراد نا آشنا با استفاده از سموم نا مناسب یا نباتی سلامت افراد خانواده بخصوص کودکان،میانسالان،خانم های بارداری بیماران قلبی،کلیوی،ریوی و...را به خطر می اندازند.استفاده از سموم نباتی و غیر استاندارد و تایید نشده خطر سقط جنین ،مشکلات پوستی را افزایش می دهد.

در حال حاضر یکی از اصلی ترین اقدامات مبارزه با حشرات و جانوران موذی استفاده از سموم شیمیایی است.

متاسفانه افرادی جهت خرید سم از عطاری ها و سم فروشی های غیر معتبر می‌کنند و خودسرانه این کار را انجام می دهند که متاسفانه علاوه بر خطر مسمومیت با تعیین سم نامناسب باعث مقاومت حشرات در محل های آلودگی می شونده ممکن است سموم گیاهی درجه پایین انتخاب شود و تا سال‌های در محل باقی بماند و مضرات آن همراه خانواده بماند.

 

سمپاشی تخصصی انواع حشرات

1- سمپاشی سوسک (سوسک ریز و سوسک فاضلاب)

سوسک های فاضلاب که همان سوسک های امریکایی Blattella  American هستند. به طول 3 – 4  سانتیمتر به رنگ قرمز قهوه ای هستند . این سوسک ها  دارای بالهایی بزرگ که توانایی پرواز دارند و میتونیم بگیم چندش اورترین نوع سوسک هستند . بهترین زمان سمپاشی فاضلاب نیمه اردیبهشت تا نیمه خرداد می باشد .

سوسک ریز که به سوسک ریز آلمانی Blattella Germanica یا سوسک ریز آشپزخانه معروف اند. این حشره همانطور که از اسم ان پیداست در اشپزخانه ها و در زیر کابینت ها به وفور دیده میشود.

اینها اندازه ای در حدود 15-10میلیمتر هستند و به رنگ زرد تا قهوه ای روشن دیده میشوند. این حشره بیشتر در جاهای تاریک ، گرم و مرطوب زندگی می کنند .

مهمترین مساله در ریشه کنی سوسک ریز از بین بردن تخم این حشرات می باشد .

 

2- سمپاشی ساس Bed bugs

 ساس تختخوابی در جهان امروز  تبدیل به یک آفت بسیار مهم شده است .

انتقال این حشره از طریق سفر ، خرید وسایل دست دوم یا حتی نو  و یا از طریق لانه سازی پرندگان می تواند در منازل ، خوابگاه ها ، هتل ها ، اقامتگاه ها  به سرعت تکثیر یابند .

در روزهای اول آلودگی  بدون آنکه تشخیص داده شود می تواند تغذیه کند و به سرعت تکثیر یابد .

علت گزش بدون درد ماده ای است که هنگام گزش وارد بدن انسان می شود .

 

3- سمپاشی موریانه

موریانه ها از حشرات با استحاله ناقص هستند که در آنها بالهای جلویی و عقبی قشایی، تقریبا به یک اندازه است. موریانه نر و ماده درکلونی هایی در زیر زمین یا تنه درختان زندگی می کنند.

در این حشرات شاخک رشته ای و قطعات دهانی مانند گروه جونده گان است.موریانه همه چیز خوارند. این حشره عمدتا از کاغذ،چرم،موکت،چوب،خاک،لينوليوم،لاستيك،پوشش كابلها،جانوران نگاهداري شده در موزه؛ تغذیه می کنند.

موريانه ها عموما در محيط مرطوب و تاريك زندگي مي كنند كه شامل 6 خانواده و متجاوز از 2000 گونه در نقاط مختلف نظیرمناطق گرمسیر و نیمه گرمسیر ایران همچنین در مناطق معتدل زندگی می کنند.

 

بهترین زمان برای سمپاشی

بهترین زمان در سال برای سمپاشی کردن خانه یا محل، بین اواخر فروردین تا پایان اردیبهشت می باشد.

 

دسترسی به خدمات فوری سمپاشی منزل

یکی از آسان ترین راه ها برای دسترسی به متخصصین هر فن، بازارهای خدمات آنلاین است. در بازارهای خدمات آنلاین، متخصصین در شهرهای مختلف در این پلتفرم دوسویه با مشتریان خود در ارتباط هستند. "خدمت از ما" یکی از موفق ترین های این حوزه است که در بیش از 47 شهر در ایران فعالیت می کند. در کنار تلاش برای ایجاد یک ارتباط مؤثر، در مجله خدمت از ما صدها مطلب آموزشی برای حل چالش های روزمره ارائه شده است.

یکی از مهمترین دلایل افزایش رضایت مشتریان "خدمت از ما"، شفافیت در قیمت گذاری و امکان پیگیری روند کار اجرایی خدمت است. بنابرین مهم ترین مزیت "خدمت از ما" در کنار بررسی سوابق حرفه ای متخصصین، ایجاد شفافیت در تعیین قیمت پیش از نهایی شدن سفارش است.

برای ارتباط با بهترین شرکت های سمپاشی منازل در تهران و سایر شهرهای ایران، کافیست در وب سایت یا اپلیکیشن "خدمت از ما" سفارش خود را به رایگان ثبت کنید. در کمترین زمان 5 نفر از ماهرترین متخصصین فعال در شهرتان به شما هزینه سمپاشی منزل یا محل کارتان را پیشنهاد خواهند داد.

 

هزینه انجام سمپاشی به موارد متعددی بستگی دارد. از جمله:

متراژ و مساحت فضایی که نیاز به سمپاشی دارد.

نوع سم مصرفی، که با توجه به نوع جانوری که در منزل وجود دارد انتخاب می‌شود زیرا بعضی ز جانوران نیاز به استفاده از سموم خاص هستند و با سم های معمولی از بین نمی روند.

شدت آلودگی محیط.

موقعیت مکانی فضایی که قرار است سمپاشی شود.



:: برچسب‌ها: سمپاشی منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم محتوا

اگر در طبقات سوم یا چهارم آپارتمان زندگی می کنید، احتمالاً گرم نشدن آب آبگرمکن یکی از مشکلاتی است که زیاد با آن روبرو می شوید.

دلیل اصلی این مشکل، نرسیدن فشار آب کافی به لوله کشی منزل شما است. برای برطرف کردن این مشکل می‌توانید از راهکارهای سرویس آبگرمکن دیواری مانند رسوب زدایی لوله های سرد و گرم آبگرمکن جرم گیری لوله ها و در صورت استفاده از سیستم لوله کشی قدیمی می بایست سیستم لوله کشی ساختمان خود را تعویض کنید.

البته استفاده از آبگرمکن های دیواری چالش های دیگری هم به همراه دارد، مثل روشن نشدن شمعک یا روشن نشدن شعله وقتی که آب گرم را باز می کنید. در ادامه به تعدادی از مشکلات رایج انواع آبگرمکن دیواری و راه حل آنها اشاره خواهیم کرد.

 

مشکلات رایج آبگرمکن دیواری

در قسمت قبل به برخی از مسائل و ایرادات پیش آمده حین استفاده از آبگرمکن دیواری اشاره شد. بطور کلی ایرادات آبگرمکن دیواری عبارتست از:

1-     جرقه نزدن

در اولین قدم باید فشار ورودی به داخل آبگرمکن را بررسی نمایید. سپس محلی که آبگرمکن نصب شده را بررسی کنید تا از بالانس بودن آن مطمئن شوید. اتصال فیوز های متصل به آبگرمکن دیواری نیز باید درست باشد. کنترل سیم کشی آبگرمکن دیواری نیز از جمله مواردی است که بسسیار حائز اهمیت می باشد زیرا اگر جرقه زن در آبگرمکن به درستی عمل کند باعث جرقه خواهد شد. اطمینان حاصل کنید که دریچه  ی ورودی گاز باز می باشد. نکته ی دیگر این است که مشعل ها باید به درستی در جای خود قرار گرفته شده باشند برای اینکار باید محفظه ی احتراق را مورد بررسی قرار دهید.

یکی از موانع در هنگام سوخت گاز ممکن است آلودگی ایجاد شده بر روی شعله و یا ریختن قطعاتی بر روی آن باشد.

سنسور جریان باید به درستی کار کند حتما آن را چک نمایید تا از صحت کارایی آن اطمینان حاصل نمایید.

این امکان نیز وجود دارد که فشاری که برای جرقه زدن نیاز است به درستی تامین نشود و فشار گاز ورودی کمتر از حد نیاز آبگرمکن دیواری باشد.

از تمیزی فیلترهای ورودی آبگرمکن اطمینان حاصل نمایید.

در برخی از مواقع در قسمت لوله کشی مشکل وجود دارد و آب گرم و آب سرد اشتباها برعکس نصب شده اند از این موضوع نیز مطلع شوید.

به صورت مداوم با محلول هایی همچون سرکه رسوب سردوش و شیرها را از بین ببرید تا در جرقه زدن آبگرمکن دیواری برقی اختلالی به وجود نیاید.

شیرها، واشرها و لوله ها ممکن خراب شده باشند.

 

2-     خاموش شدن شعله

سیستم تخلیه باید به درستی کار کند. شرکت سازنده ی آبگرمکن دیواری طول مشخصی را برای قسمت تخلیه در نظر میگیرد که باید در انتخاب سایز آن و هماهنگی با طول مشخص شده دقت لازم را داشته باشید.

ممکن است اتصالات برق به الکترود محکم نباشد. ولتاژ برق ورودی به آبگرمکن برقی باید مطلوب و مناسب باشد. قطعه های الکتریکی درون آبگرمکن دیواری باید به درستی عمل کنند. از صحت و سلامت شیر کنترل جریان گاز اطمینان کامل کسب نمایید. از رسوب زدایی سیم پیچ مشغل غافل نشوید و با سمباده آن را از بین ببرید.

 

3-     عدم تنظیم دما

سنسوری که در آبگرمکن دیواری موجود می باشد سنسور دما است که بیش از اندازه شدن دمای آب را کنترل می نماید و آن را در هر حالتی که تنظیم کنید دمای آب را نگه خواهد داشت. اگر آبگرمکن دیواری شما در دما با مشکل رو به رو است موارد زیر را رعایت کنید.

باید نوع گازی که استفاده می شود بررسی شود.

نحوه ی جریان آب و خارج شدن آب از آبگرمکن برقی دیواری را بررسی و از درستی عملکرد آن اطمینان حاصل نمایید.

جریان آب ورودی به داخل آبگرمکن باید در اندازه ی مشخص باشد و کاهش نیابد.

اگر ماده ای از بیرون به داخل محفظه ی احتراق افتاده باشد در این امر اختلال ایجاد خواهد کرد.

مبدل حرارتی آبگرمکن دیواری را چک نمایید تا بر روی آن ترک نباشد زیرا این مورد یکی از موارد به وجود آمدن مشکل ما می شود.

یکی از علل عدم یکنواخت توزیع شدن دما می تواند مربوط به ساختار مبدل حرارتی باشد.

سنسورهای این مبدل نباید خراب باشد و مبدل باید تمیز باشد.

 

4-     ثابت نبودن درجه ی حرارت

پس از مدتی استفاده از سردوش ها و شیرها دچار رسوب گذاری می شوند به همین دلیل باید آنها را از هرگونه رسوب تمیز کنید تا در درجه ی حرارت و جریان آب اختلال ایجاد نکنند.

فیلترها باید کاملا تمیز باشند.

عدم ثابت بودن فشار جریان آب باعث متغیر شدن دمای حرارت آب خواهد شد.

 

5-     عدم وجود آب گرم

از اتصال صحیح آب و برق و گاز و همچنین کلید آبگرمکن دیواری اطمینان حاصل نمایید.

جرقه زدن و شعله ور شدن آبگرمکن برقی را مورد بررسی قرار دهید.

مطمئن شوید در فصل زمستان لوله ها یخ نبسته باشند.

باید به میزان لازم و مورد نیاز آبگرمکن دیواری جریان ورودی آب تامین گردد وگرنه به درستی عمل نخواهد کرد.

از درست کار کردن سنسور دمایی آبگرمکن نیز اطمینان حاصل نمایید. همچنین ممکن است این دما عمدا و یا سهوا پایین تنظیم شده باشد، هرچه دما بالاتر تنظیم شود آب گرم تری خواهید داشت.

 

6-     گرمای بیش از اندازه ی آب

سنسور مربوط به تنظیم حرارت گرمای آب باید در حالت متعادلی باشد. بالا بودن درجه ی آن باعث خارج شدن گرمای بیشتری خواهد شد.

از عدم خراب بودن سنسور دمای آبگرمکن اطمینان حاصل کنید.

برای آبگرمکن گازی مورد نظر باید نوع گاز مناسب آن تامین شود.

توجه کنید تا فیلترها گرفتگی نداشته باشد.

به صورت سالانه آبگرمکن برقی دیواری خود را تعمیر و بررسی کنید. این گزینه بسیار در عملکرد و عمر آبگرمکن دیواری موثر خواهد بود.

از تمیزی خروجی دودکش دستگاه اطمینن حاصل نمایید تا گرفتگی آن باعث گاز گرفتگی نشود.

لوله کشی های مربوط به آبگرمکن دیواری باید در محیط مناسب باشند تا در فصل زمستان لوله ها دچار یخ زدگی و ترکیدن نشوند.

رنگ آبی شعله ی آبگرمکن دیواری را مورد بررسی قرار دهید این شعله باید به صورت یکنواخت بسوزد و تمیز باشد در غیر اینصورت ممکن است خطرناک باشد.

به علت گرمای هوا در فصل تابستان باید دما را در حالت پایین تری نسبت به فصل زمستان قرار دهید.

قیمت آبگرمکن دیواری با توجه به سایز آن محاسبه می گردد هرچه بزرگ تر باشد قیمت آبگرمکن دیواری بالاتر و گران تر خواهد بود و هرچه سایز کوچک تری انتخاب شود قیمت آبگرمکن دیواری نیز پایین تر است.

 

دسترسی سریع به تعمیرکار و سرویسکار آبگرمکن

بطور کلی آبگرمکن و پکیج جزء آن دسته از وسایل خانه هستند که تا وقتی خراب نشده اند، حواسمان نیست که چقدر پرکاربرد هستند. وقتی هم دچار مشکل می شوند دوست داریم هر چه سریعتر ایراد و خرابی برطرف شود. البته که هستند کسانی که به خاطر عجله خودشان دست به کار می شوند و تلاش می کنند تا مشکل آبگرمکن را رفع کنند و همین کار باعث خرابی بیشتر می شود. در برخی موارد حتی نداشتن مهارت در تعمیر آبگرمکن یا پکیج و درست نبستن اتصالات گاز خطرآفرین می شود و علاوه بر خسارت مالی، باعث تلفات جانی نیز میشود.

یه نکته دیگر که در تعمیر آبگرمکن و پکیج مطرح است، برندهای متنوع است. گاهی اوقات یک برند خاص مشکلات پیچیده تر و بیشتری دارد و تعمیر آن از هر کسی ساخته نیست و مثلا لازم است تا یک متخصص برای سرویس آبگرمکن دیواری بوتان پیدا کنیم.

تا اینجا مشخص شد که سرعت اقدام، داشتن دانش و مهارت تخصصی و رعایت نکات ایمنی از ویژگی های ضروری یک تعمیرکار خوب آبگرمکن است. حالا سوال پیش می آید که این شخص را در نزدیکی خودمان و در شهر خودمان چگونه پیدا کنیم؟ پاسخ این سوال بازار آنلاین خدمات است.

در بازارهای خدمات آنلاین، متخصصین در شهرهای مختلف در این پلتفرم دوسویه با مشتریان خود در ارتباط هستند. "خدمت از ما" یکی از موفق ترین های این حوزه است که در بیش از 47 شهر در ایران فعالیت می کند. یکی از مهمترین دلایل افزایش رضایت مشتریان "خدمت از ما"، شفافیت در قیمت گذاری و امکان پیگیری روند کار اجرایی خدمت است. بنابرین مهم ترین مزیت "خدمت از ما" در کنار بررسی سوابق حرفه ای متخصصین، ایجاد شفافیت در تعیین قیمت پیش از نهایی شدن سفارش است.

شما می توانید با ثبت سفارش سرویس و تعمیر آبگرمکن، در کمتر از نیم ساعت از 5 تعمیرکار فعال در شهر خودتان قیمت بگیرید و با آن ها مشورت کنید. پس از بررسی قیمت پیشنهادی و سوابق کاری یک متخصص را انتخاب کرده و سفارش تعمیر یا سرویس آبگرمکن را نهایی کنید.



:: برچسب‌ها: تعمیرات , آبگرمکن دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم محتوا

 

امروزه استفاده از مبل در میان مردم کشور ما همه گیر و عادی شده است بطوریکه بعضی از افراد حتی برای خوابیدن ، غذا خوردن و کار کردن هم از مبل استفاده می کنند و در نتیجه وجود لکه ها و کثیفی ها روی قسمتهای مختلف مبلمان عادی و اجتناب ناپذیر است. کثیفی مبلمان و وسایل نشیمن در زمان نظافت منزل بیشتر نمایان می شود.

به شما توصیه می کنیم که برای شستشوی مبل و مبل شویی در منزل خود به دنبال مبل شویی ارزان نباشید. کیفیت انجام کار مبل شویی در هنگام شستشوی مبل بسیار مهمتر از قیمت مبل شویی است.

قیمت مبل شویی و قیمت شستشوی مبلمان در منزل به عوامل متعددی بستگی دارد. از جمله موارد موثر در تعیین هزینه مبل شویی نوع مبل و تعداد مبلمان جهت انجام مبل شویی است. هزینه شستشوی مبل در منزل و قیمت خشکشویی مبل معمولا از سوی اتحادیه مبل شویی و قالیشویی مشخص می‌شود. براساس پیشنهادهای شرکت های شستشوی مبل در سال 1400 بین 70 تا 280 هزار تومان هزینه مبل شویی در منزل است.

 

اگر خودتان برای مبل شویی در منزل دست به کار شوید ممکن است:

اگر خشکشویی مبل به درستی انجام نشود، و از مواد مبل شویی مناسب استفاده نشود به بافت پارچه و چوب آن آسیب وارد می‌شود.

اگر برای از بین بردن لکه ها از مواد شوینده مناسب استفاده نکنید، در آینده لکه بری مبلمان سخت‌تر می‌شود. هزینه مبل شویی بالاتر می رود.

اگر مبل شویی با مواد مخصوص خود انجام نشود، بعد از مدتی مبل بوی نامطبوعی به خود می‌گیرد. باید عملیات مبل شویی مجدد انجام شود.

اگر از دستگاه شستشوی مبل در منزل به درستی استفاده نکنید، ممکن است به پارچه مبل آسیب وارد کنید. که خسارت خرید مبل جدید را در پی دارد.

اگر مبل شویی با دستگاه انجام نشود(مثلا با دستمال پرزدار انجام شود) ممکن است روی پارچه لکه و پرز ایجاد شود. مبل شما شکل نامطلوبی به خود بگیرد.

 

چه خدماتی در مبلشویی ارائه می شود؟

شستشوی مبل، کوسن، پشتی های سنتی و هر حجمی که دارای رویه پارچه ای است در حوزه خدمات مبل شویی قرار می گیرد. اگر مبلمان کلاسیک یا مدرن دارید می توانید از خشکشویی مبل در منزل برای تمیز کردن رویه مبل ها استفاده کنید. همه قسمت های جدا شونده مبل ها، نشیمن جدا شونده، پشتی هایی که از مبل ها جدا می شوند، همگی را می توان با سرویس شستشوی مبل با دستگاه تمیز کرد. خدمات مبل شویی تنها یک سرویس فصلی و مخصوص آخر سال نیست.

 

نکات مهم در مبل شویی

روی برخی از مبلمان برچسب‌ هایی قرار دارد که در آن نحوه مراقبت و شستشوی مبلمان ذکر شده است. در این برچسب ها قید شده که مبلمان باید با چه شوینده هایی شسته شوند و آیا مجاز به شستن با آب هستید یا خیر. توجه به این علامت ها کمک می کند بابت مواد شوینده ای که مبلمان تان نیازی ندارند، هزینه ای نپردازید و در نتیجه قیمت شستشوی مبل برایتان کمتر تمام شود. در ادامه برخی از این علامت ها را برای شما توضیح می دهیم:

 

W: مخفف کلمه آب در زبان انگلیسی است و نشان می دهد برای نظافت مبلمان باید از بخار آب و یا آب خالی استفاده شود.

 

ws: نشان می دهد که برای نظافت مبلمان می توانید از آب و مواد شیمیایی استفاده کنید.

 

s: این علامت به ما نشان می‌ دهد که شستشوی مبل باید به‌صورت خشکشویی صورت بگیرد و نمی توانیم از آب استفاده کنیم.

 

o: این علامت بیانگر استفاده از محصولات ارگانیک در ساخت مبلمان است و به همین علت شستشوی مبل باید با آب سرد انجام شود.

 

x: به معنای این است که مبل باید با جاروبرقی تمیز شود و بعد از نظافت و جارو برقی، برای شستشوی آن از شامپوی مخصوص استفاده گردد.

 

مزیت استفاده از دستگاه مبل شور

یک وسیله نظافت صنعتی با دو مخزن برای آب تمیز و کثیف،نازل، کف ساز، خرطومی و موتور مکنده ، اساس دستگاه مبل شور را تشکیل می دهد. مبل شویی با دستگاه بسیار ساده است طرز کار دستگاه مبل شور به این ترتیب است که آب و فوم مواد شوینده توسط قسمت نازل دستگاه روی سطح پاشیده می شود. سری فرچه مانند کار شستشو و تمیزکاری را انجام می دهد. چیزی شبیه کف اصلاح برای مبل شویی استفاده می شود که همه آلودگی ها را جذب می کند. پس از آن همیار با سری مخصوص دستگاه مبل شور روی سطح مبل می کشد و همه قسمت های رویه، پشت و کناری مبل ها را به خوبی تمیز می کند.

 

سپس آب آلوده از روی مبل ها به درون محفظه مخصوص هدایت می شود. در نهایت آب کثیف به فاضلاب تخلیه خواهد شد. قدرت مکش دستگاه به حدی زیاد است که مبلمان تقریبا خشک، تحویل داده می شود. کل این عملیات کمتر از ۲ ساعت طول می کشد. نیازی به جابجا کردن مبل ها نیست و در حین شستشو، آب و کثیفی روی زمین نمی ریزد. اما توصیه می شود فرش زیر مبل ها را کمی کنار بزنید.



:: برچسب‌ها: خدمات منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم محتوا

با نزدیک شدن به فصل گرما، درخواست برای نصب کولر آبی به شدت زیاد می شود و همه به فکر تعمیر، سرویس و یا نصب کولر آبی جدید می افتند. این در خواست ها در مناطق جنوبی کشور از فصل بهار زیاد شده و در مناطق سردسیر از اوایل تابستان زیاد می شود. در این مقاله می خواهیم با نحوه نصب کولر آبی و همچنین ویژگی های نصاب کولر آبی و هزینه نصب آشنا شویم.

راه انداختن و نصب کولر آبی برای افرادی که فنی هستند و تجربه و تخصص دارند می تواند کار آسانی باشد اما برای افرادی که هیچ تجربه ای در کارهای فنی ندارند، پیشنهاد می شود از یک نصاب کولر آبی کمک بگیرند.

نکات مهم قبل از راه اندازی کولر

  • قبل از خرید کولر باید به ظرفیت کولر توجه کنید، منظور از ظرفیت کولر آن میزان متراژی است که باید خنک کند.
  • بررسی کردن میزان هوادهی کولر آبی
  • قبل از نصب کولر آبی باید با قطعات و تمام اجزای ان آشنا باشید.

محل نصب کولر آبی باید چگونه باشد؟

شما می توانید کولر آبی را در هرجایی که بخواهید از جمله حیاط، پشت بام، نزدیک پنجره، بالکن و... نصب کنید اما باید به یکسری از نکات که در زیر بیان می کنیم توجه کنید.

  • بهتر است که دور از تابش مستقیم آفتاب باشد.
  • اطراف کولر فضای کافی برای گردش هوا وجود داشته باشد.
  • محلی که قرار است کولر نصب شود تراز و مناسب باشد.
  • جایی نصب شود که دسترسی برای تعمیر و سرویس کولر راحت باشد.

مراحل نصب کولر آبی

نصب کولر مراحل مختلفی دارد که در زیر به شرح ان می پردازیم.

ساخت شاسی و تراز کردن کولر

برای نصب کولر، نیاز به یک شاسی کولر است و از انجایی که موقعیت و محل نصب هر کولر متفاوت است، به صورت اماده در بازار نیست و در صورت نیاز باید با توجه به اندازه و محل نصب کولر آن را بسازید. بعد از ساخت شاسی و حمل کولر به محل مناسب باید کولر را تراز کنید و این کار بسیار مهم است. برای تراز کردن کولر می توانید از یک تراز استفاده کنید.

اتصال کولر آبی به کانال

برای اتصال کولر آبی به کانال کولر چند روش وجود دارد.

  • نصب به کمک برزنت و چسب: یکی از رایج ترین روشها نصب کولر به کانال به کمک برزنت و چسب مخصوص است؛ به این صورت که دهانه کولر و کانال کولر را درراستای یکدیگر و به فاصله حدودا 30 سانت قرار داده و با برزنت و چسب به یکدیگر وصل می کنید.
  • نصب با تسمه فولادی و برزنت: به کمک برزن و یک تسمه فولادی و پیچ خودکار، این دو را به یکدیگر وصل می کنید.
  • نصب به کمک برزنت و گیره های پلاستیکی قابل اتصال

تامین اب کولر آبی

مرحله اخر تامین آب کولر آبی است که بستگی به شرایط محل زندگی و به خصوص محل نصب کولر آبی دارد. و باید بدانید که برای ساختمانها قدیمی که کولر در ارتفاع بالا قرار میگیردف اصولا از منابع ذخیره اب تامین می شود و برای ساختمانهای جدید که مالکیت جدا دارن، هنگام ساخت یک شاخه اصلی برای تامین آب کولر در نظر گرفته می شود. ولی به صورت کلی معمول ترین روش های تامین اب کولر به شرح زیر است.

  • استفاده از مخازن مخصوص ذخره آب
  • استفاده از تانکر آب
  • اتصال مستقیم به مسیراصلی لوله شهر

سیم کشی کولر

یکی از مهمترین مراحل نصب کولر، سیم کشی ان است. بهتر است اگر قبلا تجربه کار فنی ندارید، این کار را به یک فرد ماهر و کاربلد بسپارید. اما برای سیم کشی نصب کولر شما باید از پشت کنتر برق تا پشت کولر یک سیم برق بکشید، اندازه این سیم 5.2 میلی متر است و شامل فاز، نول و ارت است. یک سیم دیگر که شامل پنج رشته، نول، ارت، دور کند کولر، دور تند کولر و پمپ آب است در پشت کولر آبی وجود دارد. دقت کنید که تمامی این سیم ها برای اینکه در تماس مستقیم با اب نباشند بهتر است که در جعبه تقسیم کولر قرار بگیرند.

نصب کلید کولر آبی

در این مرحله لازم است که شما کلید های کولر را به سیم های پشت کولر وصل کنید که هر کدام از کلید های کولر شامل سه دکمه به شرح زیر می باشند.

  • کلید پمپ آب که آبی رنگ است
  • کلید موتور کولر که قرمز رنگ است
  • کلید دور تند و کند کولر که رنگ مشخصی ندارد.

هزینه نصب کولر به چه صورت است؟

برای نصب کولر نمی توان هزینه مشخصی بیان کرد، زیرا عوامل مختلفی بر قیمت نصب کولر آبی موثر است از جمله:

  • محل نصب کولر آبی
  • تعداد خدمات
  • سیم کشی برق کولر آبی
  •  جا به جایی کولر  نصب کلید کولر
  • سرویس کولر آبی پس از نصب آن

همانطور که گفته شد اگر فنی کار نیستید و با قطعات و اجزای مختلف کولر آشنایی ندارید، بهتر است که این کار را به متخصص بسپارید. برای پیدا کردن بهترین نصاب کولر آبی می توانید به راحتی از طریق شرکت های خدمات انلاین از جمله "خدمت از ما" با ثبت در خواست نصب کولر آبی خدمت از ما در سایت یا اپلیکیشن، به راحتی به 5 متخصص وصل شوید و بعد از گرفتن قیمت نصب کولر، بهترین انها را انتخاب کنید.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم محتوا

گرفتگی لوله فاضلاب، سینک و … به دلایل مختلفی می تواند در هر زمان از شبانه روز برای شما اتفاق بیفتد، از این رو بهتر است که به دنبال شرکتی باشید که این خدمات را به صورت  فوری و شبانه روزی داشته باشد، از این رو این متن را کامل بخوانید تا با بهترین شرکت لوله بازکنی برای انجام این خدمات، خدماتی که در شرکتها ارائه می شود، دلایل بروز گرفتگی در لوله فاضلاب، دستشویی و…، علائمی که نشان می دهد نیاز به لوله بازکنی دارید و همچنین عوامل تاثیر گذار بر هزینه لوله بازکنی آشنا شوید.

خدماتی که در لوله بازکنی ارائه می شود

ممکن است هنگام درخواست خدمات برای شما این سوال پیش بیاید که، این خدمات شامل چه مواردی است . در زیر می توانید  لیستی از خدمات لوله بازکنی را مشاهده کنید.

  • رفع گرفتگی چاه فاضلاب
  • رفع گرفتگی توالت فرنگی و ایرانی
  • رفع بوی بد چاه فاضلاب
  • رفع گرفتگی ورودی تخلیه وان و حمام
  • باز کردن گرفتگی سینک ظرفشویی

دلایل زیادی برای بوجود آمدن گرفتگی در لوله ها وجود دارد. از جمله تجمع چربی ها روی دیواره لوله ها، در اثر آشپزی و شستشو،ریخته شدن سنگ و خاک درون لوله ها و ریختن دستمال و مو درون لوله ها؛ گاهی بهتر است اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید که دچار مشکل نشوید و از بروز آن جلوگیری کنید. 

علائم نشان دهنده گرفتگی لوله

  •  بالا زدن آب، به این صورت که کف حیاط یا سینک یا حمام آب جمع می شود.
  • کند شدن تخلیه آب.
  •  شنیدن صداهایی هنگام تخلیه آب نشان دهنده این است که دیواره های لوله ها دچار گرفتگی است.
  •  استشمام بوی نامطبوع از دستشوی، حمام و سینک ظرفشویی.
  • تجمع جانوران موذی مثل سوسک در نزدیکی چاه یا مکان گرفتگی.
  • دائما سطح آب دچار تغییر می شود.

علت بروز گرفتگی لوله ها

دلایل زیادی برای بوجود آمدن گرفتگی در لوله ها وجود دارد. گاهی بهتر است اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید که دچار مشکل نشوید و از بروز آن جلوگیری کنید. در زیر دلایل مختلفی که باعث گرفتگی لوله ها می شوند و همچنین راهکارهایی برای جلوگیری از آنها را با هم بررسی می کنیم. 

  • چسبیدن و تجمع چربی ها روی دیواره لوله در اثر آشپزی و شستن ظرف های چرب یکی از دلایل آن است. که قبل از اینکه این گرفتگی زیاد شود، بهتر است مقداری جوش شیرین را درون لوله ها بریزید تا مواد زائد چسبیده شده به دیواره ها شسته شود.
  • ریختن مابقی مواد غذایی و میوه جات درون سینک و گرفتگی  لوله ها؛ که برای جلوگیری از این کار بهتر است از یک توری برای سینک استفاده کنید.
  • ریختن تفاله چای و قهوه درون سینک. توجه کنید این کار به مرور زمان باعث گرفتگی لوله ها می شود.
  • ریختن دستمال و مو در لوله ها که برای جلوگیری از آن بهتر است که از چاه بست در حمام استفاده کنید.
  • ریخته شدن سنگ و خاک درون لوله ها که عمدتا از کف پوش حیاط ساختمان حاصل می شوند.

علائم گرفتگی لوله

اما علائمی که نشان می دهد لوله های شما دچار گرفتگی شده و شما نیاز به لوله بازکنی دارید شامل

  •  بالا زدن آب، به این صورت که کف حیاط یا سینک یا حمام آب جمع می شود.
  • کند شدن تخلیه آب.
  •  شنیدن صداهایی هنگام تخلیه آب نشان دهنده این است که دیواره های لوله ها دچار گرفتگی است.
  •  استشمام بوی نامطبوع از دستشوی، حمام و سینک ظرفشویی.
  • تجمع جانوران موذی مثل سوسک در نزدیکی چاه یا مکان گرفتگی.
  • دائما سطح آب دچار تغییر می شود.

بهترین کار این است که هنگام دیدن هر کدام از علائم بالا، با یک شرکت لوله بازکنی تهران و یا سایر شهرهای دیگر تماس بگیرید و عملیات لوله بازکنی را انجام دهید، زیرا برطرف کردن این مشکل قبل از اینکه دچار گرفتگی شدید شود، بسیار راحت تر و کم هزینه تر است.

انواع روشهای لوله بازکنی

روش های متفاوتی برای لوله بازکنی وجود دارد که انتخاب آن بستگی به نوع و میزان گرفتگی لوله ها دارد. در زیر به بررسی این چند روش می پردازیم

  • یکی از این روشهای لوله بازکنی، استفاده از اسید و مواد شیمیایی لوله بازکنی است،که یک روش خانگی است و اصولا افراد هنگام مواجه شدن با این مشکل، خودشان اقدام به انجام آن می کنند. اما این روش فقط برای برطرف کردن گرفتگی های سطحی و کم، مفید است و در صورت برطرف شدن مشکل، ممکن است پس از مدتی دوباره نیاز به لوله بازکنی داشته باشید. اما این روش پیشنهاد نمی شود چون اسید و مواد شیمیایی می تواند باعث فرسودگی و خرابی لوله در گذر زمان شود.
  • روش دوم، لوله بازکنی با تلمبه دستی است؛ که بیشتر مناسب گرفتگی های ضعیف و سطحی می باشد؛ در این روش شما باید تلمبه را کامل روی لوله قرار دهید که هیچگونه هوایی وارد آن نشود، سپس به کمک دسته پلاستیکی، آن را به سرعت تکان دهید. بهتر است هنگام انجام این کار مقداری آب درون سینک و یا کف حمام باشد. فشار بوجود آمده باعث برطرف شدن گرفتگی می شود.
  • روش سوم استفاده از فنر لوله بازکنی برقی است. این روش برای باز کردن گرفتگی های شدید و سخت است. این وسیله از فنر و موتور و یک دریل برای چرخاندن فنر تشکیل شده است که با روشن کردن آن، فنر درون لوله شروع به چرخیدن می کند و تمامی گرفتگی را باز کرده و به درون چاه میریزد.
  • روش چهارم استفاده از پمپ تراکم هواست. این دستگاه بیشتر مناسب گرفتگی هایی است که در اثر خاک و سنگ و مواد اضافی بوجود آمده باشد، همچنین جاهایی که استفاده از فنر باعث آسیب زدن به تجهیزات می شود. در این روش باید تمامی ورودی فاضلاب بسته باشد و فقط یک راه برای انجام عملیات باز باشد. در این روش گرفتگی با شدت فشار هوا باز می شود.

 

اگر گرفتگی و مشکل لوله ها شدید بود، سعی کنید که حتما ازخدمات شرکت های آنلاین که در کمترین زمان بهترین کیفیت را به شما می‌دهند، استفاده کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 ارديبهشت 1400 | نظرات ()