نوشته شده توسط : تیم محتوا

اگر بدانید چطور اسباب کشی کرده و چگونه سریعا وسایل خود را جا به جا کرده و یک فنجان چای بنوشید، می توانید با خواندن این مطلب کار سخت را برای خودتان راحت تر کنید. انگلیسی ها می گویند 3 بار اسباب کشی کردن به اندازه یک آتش سوزی به شما ضرر می رساند.

مثل اینکه بسته بندی وسایل و باز کردن آن ها بعد از اسباب کشی تمامی ندارد و پس از مرحله خسته کننده بسته بندی و جابجایی بعد از مدت کوتاهی نوبت به چیدمان خانه و باز کردن وسایل می رسد ولی به هرحال باید آن را انجام داد چه بهتر که راه و روش هایی برای سبک تر و ساده تر کردن آن بدانیم.

 

در اسرع وقت شروع کنید:

شاید مهمترین نکته مشاوره برای کاهش حجم در اسباب کشی این باشد که هرچه زودتر کار را شروع کنید ، به محض اینکه فهمیدید که شما به یک فضای کوچکتر اسباب کشی می کنید، کار خود را شروع کنید. هرچند رفتن به خانه یا آپارتمان جدید می تواند دلهره آور باشد، اما اگر پیش تر برنامه ریزی کرده باشید، می توانید در هر هفته یا حتی یک اتاق را جمع کنید.

با کمی توجه و کم کم انجام کارهای فضاها، به نظر می رسد قابل کنترل تر می شود. حداقل، شروع به نوشتن لیستی از وسایلی کنید که می توانید از شر آنها خلاص شوید.

 

مرتب کردن:

بهترین راه برای کاهش حجم وسایلتان در طی اسباب کشی، صادق بودن در مورد آنچه که واقعا نیاز دارید است ، قبل از شروع به بیرون ریختن وسایلتان، بنشینید و لیستی از آنچه که قطعا نیاز دارید را تهیه کنید.

اینها باید مواردی باشند که به طور منظم از آنها استفاده می کنید، مانند تخت و وسایل آشپزی. در همان زمان، مواردی را که می توانید به راحتی بدون آنها زندگی کنید نیز بنویسید برای مثال، اگر شما در حال حاضر در هر اتاق یک تلویزیون دارید، اما به جایی می روید که اتاق های کمتری دارد، حداقل از یک تلویزیون خود خلاص شوید.

این زمانی است که باید بفهمید از چه چیزی دو تا دارید و می توانید از دست یکی از آنها خلاص شوید ، حتی اقلام های کوچک، مانند یک چاقوی پنیر بری اضافی که هرگز از آن استفاده نمی کنید، باید بیرون گذاشته شود.

به یاد داشته باشید که دوازده وسیله کوچک برای جمع آوری یک اتاق منطقی لازم است در نهایت، مواردی که می توانید با نسخه های کوچکتر، جایگزینش کنید را کشف کنید برخی از نمونه های واضح شامل تخت و یا مبل اتاق نشیمن، تلویزیون و میز آشپزخانه شما است.

اگر شما در حال حاضر یک خانه بزرگ دارید، شانس بالایی دارید که این اقلامتان بزرگ باشند ، شما می توانید فضای قابل توجهی را با فروش آنها و خرید نسخه های کوچکتر برای خانه جدید ذخیره کنید.

 

پیشنهاد کوتاه برای انجام راحت اسباب کشی

1. در حین بسته بندی اسباب خانه بر روی هر جعبه اسم محل آن و محتویاتش را بنویسید و بر روی آن بچسبانید .

 

2. اگر تعدادی برای کمک دارید پس هر شخص را مسئول یک قسمت از خانه کنید اما در صورتیکه خودتان به تنهایی باید اسباب را جمع آوری کنید بهتر است تا زمانی که بسته بندی اسباب یک اتاق یا بخشی از خانه تمام نشده است به سراغ جای دیگری نروید.

3. یک نکته بسیار مهم که اغلب به آن توجهی نمیشود این است :در زمان جابجایی وسایل، فردی را در منزل جدید مسئول کنید تا کارگرها را راهنمایی کند برای اینکه وسایل هر قسمت را تا جایی که امکان دارد بر اساس نام روی جعبه ها در محل مشخص خود قرار دهد.

4. در خانه جدید هم هر قسمت را به شخصی بسپارید .

5. هر فرد را مسئول چیدن وسایل شخصی خودش کنید تا آن ها را به سلیقه خود بچیند.

6. هرگز قبل از مشخص کردن جای وسایل، آن ها را باز نکنید چرا که این کار باعث می شود نظم مورد نظرتان اجرایی نشود و وسایل سرجایشان قرار نگیرد.

7. لوازم یا لباس های آویز مربوط به کمدها را سریع آویزان کنید.

8. با قراردادن وسایل بزرگ مانند مبلمان و بوفه در گوشه ها از بهم ریختگی محیط خانه جلوگیری کنید و در نهایت بر اساس فضای باقیمانده به بهترین شکل ممکن آن ها را بچینید.

 

خدمات بسته بندی وسایل قبل از اسباب کشی

بسته بندی اثاثیه منزل قبل از اسباب کشی امری مهم و بسیار تخصصی است به همین منظور شرکت هایی به منظور کمک به شما عزیزان جهت بسته بندی اثاث منزل به وجود آمده اند و در بسیاری از شرکت های حمل و نقل سرویس هایی برای بسته بندی لوازم منزل قبل از اسباب کشی به مشتریان ارائه می شود. با پیشرفت علم و مشغله هایی که در عصر حاضر تمامی افراد در زندگی خود دارند و همچنین شاغل شدن هر دو زوج در خانه ها امر اسباب کشی برای بسیاری از افراد بسیار سخت شده است. به همین خاطر سپردن کار به شرکت بسته بندی اثاثیه منزل برای این افراد نه تنها مقرون به صرفه است بلکه می تواند از استرس ها و مشکلات آنها کم کند.

شرکت های اثاث کشی معمولا شرکت های حمل و باربری هستند که به صورت تخصصی کار بسته بندی اسباب کشی در منزل را انجام نمی دهند. اما در بازارهای خدمات آنلاین امکان ثبت سفارش اسباب کشی ارزان و کارگر بسته بندی وسایل بصورت جداگانه مهیا است.

 

 جمع آوری و بسته بندی وسایل منزل

یکی از مهمترین بخش ها در یک جا به جایی، جمع آوری و بسته بندی لوازم منزل است. اگر بسته بندی اصولی و درست انجام شود کمترین آسیب به اسباب وارد می شود ، بسته بندی باید به گونه ای انجام شود که در طی جا به جایی احتمال تمام ضربه ها در نظر گرفته شود. تهیه وسایل بسته بندی نیز بخشی از خدماتی است که شرکت ها برای بسته بندی قبل از اسباب کشی به شما ارائه می دهند.

 

حمل و نقل و جابجایی اسباب

بعد از اینکه اسباب و وسایل به صورت کامل جمع آوری و بسته بندی و لیبل گذاری شده اند ، وارد بخش بعدی یعنی جا به جایی و انتقال این وسایل میشویم.

 

در هنگام جا به جایی چندین نکته بسیار اهمیت دارد . یکی از مسائل بسیار مهم در امر جا به جایی انتخاب نوع ماشین برای حمل اثاثیه است. شما باید به میزان بار خود توجه کنید. ماشین اسباب کشی باید به اندازه اسباب شما باشد. استفاده از ماشین کوچکتر شما را در خطر آسیب دیدن اثاثیه تان قرار می دهد و شاید لازم باشد که چندین بار رفت و آمد داشته باشید. برعکس این موضوع هم وجود دارد در صورتی که ماشین حمل اثاثیه بزرگتر از میزان اسباب و و سایل شما باشد هم هزینه شما را افزایش می دهد و هم ممکن است اسباب شما در حین حمل و نقل آسیب ببیند.

 

بازکردن و چیدمان لوازم منزل

یکی دیگر از خدماتی که شرکت های بسته بندی اثاثیه منزل به شما ارائه می دهند چیدمان منزل جدید است .

 

لازم به ذکراست که تمامی این خدمات توسط همه شرکت های بسته بندی ارائه نمی شود و بسیاری از شرکت ها تنها برخی از این خدمات را به شما ارائه می دهند. هزینه هر یک از این خدمات از جمله هزینه بسته بندی لوازم منزل، به حجم کار و تعداد کارگران مورد نیاز بستگی دارد، بطور معمول بازدید از وسایل و تخمین هزینه ها بصورت رایگان انجام می شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم محتوا

یکی از نگرانی ها و دغدغه های خانواده ها، مراقبت و نگهداری از کودکانشان می باشد. پرستاری از کودکان، کار بسیار حساسی است که نیاز به مهارت دارد. لازم به ذکر است که کودکان دارای معلولیت، فلج مغزی، بیش فعال و افسرده نیازمند توجه و مراقبت بیشتری هستند. در نتیجه اهمیت انتخاب پرستار کودک با تجربه و ماهر بیشتر نمایان می شود.

بطور کلی، پرستار بچه فردی است که خدمات مراقبتی و آموزشی را در منزل به کودک ارائه می دهد و از روند رشد کودک آگاهی کامل دارد.

 

وظایف پرستار کودک

نگهداری و مراقبت از کودک

رسیدگی به نظافت شخصی کودک

مرتب نمودن منزل و انجام امور

انجام بازی های آموزشی و سرگرم کننده

توجه به تغذیه و رژیم غذایی کودک

 

در صورتی که یکی از اعضای خانواده نتوانند به طور تمام وقت از بیمار، والدین یا کودک خود محافظت کنند، ناچار به سپردن آنها به مراکز درمانی، خانه‎ی سالمندان و یا مهد کودک خواهند شد. حضور پرستار در منزل، باعث می‎شود کودک در منزل خود تحت مراقبت قرار بگیرد، سالمند نیاز به رفتن به خانه سالمندان نداشته و در منزل خود بماند و بیمار نیز برای دریافت خدمات مراقبتی درمانی در خانه‎ی خودش، استراحت کرده و وارد فضای بیمارستان نشود.

وجود آلودگی در کلان شهر‎ها، یکی از معضلاتی از که افراد را ملزم به ماندن در منزل می‎کند. حضور پرستار در منزل، علاوه بر اینکه بیمار، سالمند و کودک را از حضور یافتن در فضای آلوده‎ی شهر حفظ می‎کند، به علت اینکه موجب ماندن بیمار در خانه می شود، می تواند وی را از ابتلا به بیماری‎های واگیر دار بیرون از منزل، و فضای آلوده‎ی بیمارستان نیز محافظت کند.

 

در چه شرایطی شما نیاز به یک پرستار کودک در منزل دارید؟

  • در بعضی از روزهای سال و فقط برای ساعاتی از روز در موقعیت هایی مانند رفتن به مهمانی و مسافرت
  • در شرایط غیرمنتظره
  • در صورت بستری شدن در بیمارستان
  • زمانی که فرزند جدید متولد می شود
  • در نگهداری از فرزندان چند قلو
  • در روزهای مشخصی در هفته برای رسیدگی به امور شخصی
  • برای داشتن وقت استراحت و رفع خستگی ناشی از مراقبت کودک و نوزاد
  • همراهی کردن شما در گردش و مسافرت و تعطیلات برای مواظبت از کودک
  • مراقبت از کودک در ساعات کاری شما

 

انواع خدمات مراقبتی کودک در منزل

اطلاع داشتن از تفاوت وظایف و شرایط مراقبین و پرستاران کودک به شما کمک می کند تا انتخاب دقیق تر و آگاهانه تری داشته باشید. مراقب و پرستار کودک بر اساس نیاز، سن و شرایط کودک به انواع مختلف تقسیم بندی می شوند.

مادر یار، کودکیار، روانشناس و یا مراقب آموزشی انواع مراقب کودک هستند و تفاوت آنها در وظایف و تخصص آنها است.

 

مادر یار

افرادی هستند که تجربه مادر شدن دارند، اصول نگهداری از کودک را می دانند و بر روند رشد کودک اشراف دارند. مادریاران به صورت ویژه اغلب از کودکان زیر 2 سال مراقبت می کنند و در کنار مراقبت از کودک انجام امور منزل را نیز بر عهده دارند.

 

از جمله وظایفی که مادر یار به عهده دارد شامل موارد زیر است.

  • تربیت کودک بر اساس توصیه والدین
  • آماده کردن شیر خشک نوزاد
  • تهیه غذای کودک
  • کمک به تغذیه کودک
  • استحمام کودک
  • تعویض لباس، پوشک
  • شستن لباس های کودک
  • شستن ملحفه و مرتب کردن تخت کودک
  • کمک به دستشویی رفتن کودک و آموزش آن
  • آماده کردن تغذیه و میان وعده برای کودکی که به مدرسه یا کلاس آموزشی می رود.
  • برنامه ریزی برای اوقات فراغت مانند بازی در خانه، رفتن به شهربازی، ورزش و…
  • آموزش انضباط به کودک با توجه به دستورات والدین
  • به مدرسه بردن و برگرداند کودک
  • تشویق کردن کودک به انجام تکالیف مدرسه
  • تمیز نگه داشتن محیط اطراف کودک در اتاق یا خارج از آن
  • تنظیم فواصل زمانی تغذیه و خواب کودک
  • آموزش به کودک در مورد نظافت شخصی و آداب معاشرت
  • قصه خوانی برای کودک
  • انجام امور نظافتی منزل
  • آماده کردن غذای خانواده
  • انجام خرید روزانه

 

کودکیار

دسته دوم کودک یاران هستند. مدرک کودکیاری و کار در مراکز نگهداری کودک مانند مهد کودک از جمله ویژگی های کودک یاران است. کودک یاران تمام وقت کاری خود را صرف مراقبت، بازی و آموزش با کودک می کنند و امور نظافتی محدود به کودک را انجام می دهند. در این صورت والدین می توانند به امور شخصی، کاری و امور منزل رسیدگی کنند.

 

روانشناسان

آموزش و کار با کودکان در مورد مهارت های زندگی، مشاوره در زمینه استرس، اضطراب، بیش فعالی و … در منزل با متدهای روانشناسی کودک در حیطه وظیفه روانشناس کودک قرار دارد.

 

مراقب آموزشی

در صورتی که والدین نیاز داشته باشند مراقب کودک در زمینه خاصی از نظر اموزش زبان و یا  مهارت های زندگی به کودک آموزش دهدمرکز سفیرآرامش شرایطی فراهم کرده است تا خانواده خدمات مورد نظر خود را در منزل برای کودک فراهم کنند.

 

چگونگی پرداخت حقوق پرستار کودک

عوامل مختلفی که بر عملکرد و انتخاب پرستار کودک تاثیر گذار است، بر میزان حقوق پرستار نیز موثر است.

در اینجا به صورت تقریبی لیستی از دستمزد ماهیانه پرستاران کودک را ارائه می دهیم، اما والدین باید این نکته را در نظر داشته باشند که این لیست به صورت دقیق محاسبه نشده است و بعد از نظر کارشناسی می تواند تغییراتی داشته باشد.

 

خدمات مراقبتی شبانه روزی

دستمزد مادر یار : 3.300.000 الی 4.000.000

دستمزد کودکیار : 3.000.000 الی 4.000.000

دستمزد روانشناس : 3.200.000 الی 4.000.000

 

خدمات مراقبتی شبانه(12 ساعت)

دستمزد مادر یار : 2.000.000 الی 3.000.000

دستمزد دستمزد کودک یار : 2.000.000 الی 3.000.000

دستمزد نیروی آموزشی : 3.700.000 الی 4.500.000

 

خدمات مراقبتی روزانه(8 ساعت)

دستمزد مادر یار روزانه: 2.500.000 الی 3.000.000

دستمزد کودکیار روزانه:  2.500.000 الی 3.200.000

نیروی آموزشی روزانه: 2.700.000 الی 3.500.000



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم محتوا

رنگ بلکا چیست؟

رنگ بلکا در واقع یک پوشش سلولزی است که در دو نوع بلکا ابریشمی و بلکا سلولزی موجود است. در بلکا ابریشمی از ترکیبات الیاف ابریشمی و نخ استفاده شده است و در بلکای سلولزی خرده کاغذ و پارچه وجود دارد.

مزایای پوشش بلکا عبارتست از:

  • مقاومت بالا در برابر ضربه و آتش
  • قابلیت ترمیم و شستشو
  • پوشش دهی بالا
  • بدون نیاز به زیرسازی
  • بدون بو و ضد حساسیت

 

معایب بلکا

بدلیل صاف نبودن سطح بلکا  شستشوی کامل آن همانند سطوح روغنی امکان پذیر نبوده، دربعضی مواقع  پشت لایه بلکا محل جمع شدن و لانه حشرات می باشد، درصورتی روی سطوح رنگی بلکا اجراء شود و بعدا بخواهیم دوباره بجای بلکا رنگاری انجام بدهیم نیاز به هزینه زیر سازی زیادی خواهیم داشت همانند کاغذ دیواری. موارد فوق از مشکلات بلکا محسوب می شود . که یک اجراء کنند بلکا باید در نظر داشته باشد وبه مشتری بگوید.

 

مراحل تهیه خمیر بلکا

مرحله اول: برای ساختن و ترکیب مواد اولیه بلکا ابتدا با توجه به اندازه لگن یا تشت پلاستیکی موجود ، مقداری از پودر بلکا را درون آن بریزید تا اندازه ای که یک سوم لگن پر شود.

 

مرحله دوم: اکنون باید با توجه به پوشش قبلی سطح مورد نظر و میزان سفتی ، سختی ، چسبندگی ، لغزندگی و استقامت آن ، مقدار مناسبی آب به پودر بلکا اضافه نمایید. این مرحله بسیار حساس بوده و باید با دقت انجام گیرد. مقدار آب باید حدود 3 الی 5 برابر مقدار پودر بلکا باشد. این حدود را با توجه به سطح دیوار موجود و مهارت خودتان مشخص نمایید.

 

به عنوان مثال : اگر میخواهید سطحی را بلکا کنید که قبلا از گچ پوشیده شده است ، باید بدانید که گچ سطح چسبندگی بالایی دارد ، لغزندگی سطح گچی نسبت به سطح آهنی یا چوبی بیشتر و نسبت به سطح سیمانی کمتر است ، میزان سفتی سطح گچ متوسط و استقامت آن برای تحمل وزن بلکا بسیار زیاد است. حال با توجه به این توضیحات متوجه می شویم که باید خمیر بلکا سطح متوسطی از رقیق بودن را داشته باشد تا به راحتی روی سطح گچی مورد نظر بچسبد. پس میزان 4 برابر پودر بلکا درون لگن پلاستیکی به آن آب اضافی می کنیم.

 

مرحله سوم: سپس به مدت 10 الی 15 دقیقه پودر بلکا و آب را با هم مخلوط می کنیم تا خمیر بلکا به خوبی شکل گرفته و ورزیده شود. سپس 30 دقیقه صبر کنید تا خمیر بلکا و آب به صورت مولکولی با هم ترکیب شده و چسبندگی لازم را بدست آورد.

 

مرحله چهارم: اکنون خمیر بلکا آماده نصب بر روی سطح مورد نظر است.

 

رنگ بلکا چگونه ترمیم می شود؟

برای ترمیم قسمتی از سطحی که قبلا بلکا شده است ، ابتدا پودر بلکا همرنگ و همطرح با آن را خریداری نمایید. سپس خمیر بلکا را با توجه به توضیحات بالا ( طرز تهیه خمیر بلکا ) آماده نمایید. اکنون با آب پاش حدود 10 سانتی متر از اطراف قسمت آسیب دیده را کمی آب پاشی نمایید تا مرطوب شود و 10 دقیقه صبر کنید . سپس با ماله بلکا ( اگر ماله در اختیار ندارید می توانید از پشت قاشق یا کف گیر استفاده نمایید ) خمیر بلکا را روی نقطه آسیب دیده بمالید و با پخش کردن سعی کنید قسمت آسیب دیده با دیگر قسمت ها هم سطح گردد.

 

قیمت بلکا چگونه محاسبه می شود؟

مانند هر روش دیگر برای نقاشی یا پوشاندن دیوار و سقف، قیمت بلکا هم براساس متراژ سطح و مساحت مورد نظر تعیین می شود. نرخ هر مترمربع اجرای بلکا علاوه بر مواد اولیه بکار رفته، به اجرت نقاش، نیاز به زیرسازی سطح و جدا کردن پوشش قبلی در صورت وجود بستگی دارد.

قیمت مواد بلکا جهت فروش هر کیلوگرم 16،000 تومان می باشد. و در بسته بندی های 5 و 10 کیلو گرمی موجود می باشد.

قیمت فروش هر کیلو چسب رزین 30،۰۰۰ تومان است.

حداقل اجرت انجام خرده کاری بلکا ۱۸۰،۰۰۰تومان اســت.

 

آیا قیمت رنگ بلکا به صرفه است؟

اگر خوب به مزایایی که نصب و اجرای پوشش رومالین یا پتینه برای ما و محیط ‌زیست دارد فکر کنیم و با توجه به سرعت اجرا و نصب آن که با کمترین کثیف‌کاری خانه و ساختمان همراه است و مثل رنگ‌های روغنی زمان زیادی برای خشک شدن نیاز ندارد، می ‌توان ادعا کرد که بلکا قیمت چندانی ندارد و صرف این هزینه‌ها برای استفاده از آن معقول است. مخصوصا آنکه مثلا خود ماده اولیه رنگ بلکا قیمت چندانی درمقابل رنگ‌های رنگ‌ روغن و کاغذ دیواری‌ها ندارد و تازه حکم عایق صدا و حرارت و انرژی را هم برای ساختمان دارد. درضمن این محصول طول عمر بالاتری هم نسبت به انواع کاغذ دیواری‌ها دارد.

 

چگونه بهترین نقاش بلکا را پیدا کنیم؟

اول این را بگوییم که چرا لازم است یک شخص ماهر برای اجرای بلکا دیوار پیدا کنید. عدم استفاده از مواد مرغوب در تهیه خمیر بلکا باعث می شود تا هزینه هایی که برای پوشش دیوارها می کنید به هدر رود و شما را مجبور به ترمیم زودهنگام بلکا و یا حتی تغییر کل آن کند. همچنین استفاده از مواد مرغوب و طبیعی می تواند تضمین کننده سلامتی شما و اعضای خانواده باشد، پس دقت کنید که اجرای بلکا را به یک متخصص معتمد بسپارید.

خب حالا این فرد ماهر و قابل اعتماد را از کجا پیدا کنیم؟ در دنیای بسیار متصل امروز بواسطه رونق اینترنت، جواب این سوال، بازار خدمات آنلاین است. در بازارهای خدمات آنلاین، متخصصین در شهرهای مختلف در این پلتفرم دوسویه با مشتریان خود در ارتباط هستند. ویژگی های بازار آنلاین خدمات، باعث می شود تا یک رقابت بین متخصصین برای جلب رضایت مشتری وجود داشته باشد. بنابراین در هر خدمتی، به عنوان مثال نقاشی ساختمان، متخصص سعی می کند تا کار مطلوب مشتری را در کمترین زمان با بالاترین کیفیت و با حداقل هزینه ها انجام دهد؛ چراکه نظرات هر مشتری در صفحه شخصی آن متخصص، راهنمای انتخاب سایر مشتریان در آینده خواهد بود. علاوه بر این وجود هر گونه مشکل و بدقولی در انجام خدمت توسط بخش پشتیبانی دنبال میشود و اگر تشخیص داده شود که متخصصی تعهد کاری و یا تبحر لازم را ندارد، سفارش کار برای آن ارسال نخواهد شد. https://khedmatazma.com/subservice/belka-paint

فکر میکنم با این نکاتی که گفته شد، واضح است که بهترین جا برای پیدا کردن یک نقاش بلکا که هم کار را با کیفیت انجام دهد و هم خوش قول باشد، همین پلتفرم های خدمات آنلاین است.

"خدمت از ما" همواره تلاش کرده است تا خدمات مورد نیاز مشتریان به بهترین شکل و در سریعترین حالت ممکن ارائه شود. به بیان بیشتر مشتریان استفاده از اپلیکیشن "خدمت از ما" بسیار ساده بوده و اکثر مشتریان تجربه خوبی از درخواست آنلاین خدمات داشته اند. برای استفاده از خدمات نقاشی ساختمان، درخواست خود را در "خدمت از ما" بدون پرداخت هزینه ثبت کنید.



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم محتوا

شیرآلات بهداشتی ممکن است به دلیل استفاده زیاد و یا خرابی ناشی از نشت آب، گرفتگی، کدر شدن و از بین رفتن آبکاری، نیاز به تعویض داشته باشند. در برخی موارد نیز به دلیل تغییر دکوراسیون خانه، نیاز به نصب شیرهای جدید است. بنابراین در هر دو حالت، آموزش و یادگیری از اهمیت بالایی برخوردار است.

اولین مرحله در نصب هر نوع شیر روشویی و ظرفشویی تخلیه رسوبات احتمالی موجود در لوله کشی است تا بعداً باعث کم فشار شدن جریان آب نشوند. برای انجام این کار شير اصلی آب را قطع نماييد. سپس درپوش های لوله کشی آب سرد و گرم را باز کنيد و جريان آب را به صورت لحظه ای برقرار نماييد. در این حالت آب با فشار از لوله ها خارج شده و به همراه آن رسوبات و یا سنگریزه هایی که به داخل لوله ها راه یافته اند، از مسیر آب خارج می شوند.

 

آموزش نصب شيرآلات روشويی و شيرآلات ظرفشويی

 

  1. شيلنگ های آب سرد و گرم (شیلنگ های پیسوار) موجود در جعبه را در زير شير، ابتدا با کمک دست و سپس با آچار کمی محکم نماييد.

تذکر: برای بستن شيلنگ ها در زير شير نيازی به استفاده از نوار تفلون نيست.

  1. پيچ زير بند موجود در جعبه را در محل مربوط در زير شير ببنديد.
  2. اورينگ مربوط به کف شير (شير روشويی و يا شير ظرفشويی) را در جای خود قرار دهيد.
  3. سپس شيلنگ ها را از سوراخ نصب روشويی يا سينک عبور داده و مهره زير بند را بعد از قرار دادن واشر و متعلقات مربوطه با دست يا آچار مخصوص مهره زيربند تا حدی محکم کنيد که شير در جای خود ثابت شود.

تذکر: بستن قطعه پلاستيکی مثلثی برای تثبيت بهتر شير ظرفشويی بر روی سينک لازم است.

 

  1. شيلنگ های آب سرد و گرم متصل به شير را ابتدا با دست و سپس با آچار فرانسه بر روی شير پيسوار محکم نماييد.

تذکر: برای بستن شيلنگ ها به شير پيسوار نيازی به استفاده از نوار تفلون نيست. با نگه داشتن شيلنگ ها در هنگام بستن، از پيچش و تاخوردگی شديد جلوگيری نماييد. رعايت نکردن اين مورد باعث باز شدن شلنگ از زير شير و خرابی می شود.

 

  1. جريان آب را از طريق شيرهای پيسوار برای آزمون نشتی اتصالات و اطمينان از صحيح بودن عمليات نصب برقرار کنيد. شير شما آماده استفاده است.

در حالت معمول شيرهای روشويی و ظرفشويی با استفاده از يک اورينگ، 2 عدد پيچ زيربند، دو عدد واشر و 2 مهره زيربند با کمک آچار و پيچ گوشتی بر روی سينک بسته می شوند. با استفاده از نصب آسان می توان با لوازم کمتر و با دست شير را در جا خود محکم نمود.

 

برای کسانی که شيرآلات اهرمی با قابليت نصب آسان خريداری نموده اند، مرحله 3 نصب به صورت زير می باشد.

3- اورينگ مربوط به کف شير را در جای خود قرار دهيد. سپس شيلنگ ها را از سوراخ نصب روشويی يا سينک عبور داده و مهره زير بند (آسان بند) را با دست تا حدی محکم کنيد که شير در جای خود ثابت شود.

 

نصب آسان شيرآلات چيست؟

يکی از مواردی که در نظر گرفتن آن هنگام خريد شيرآلات اهميت دارد، قابليت نصب آسان است. نصب آسان به ويژه برای تاسيسات کاران، نصاب ها و کسانی اهميت دارد که خودشان تمايل به نصب سريع شيرآلات در منزل دارند.نصب شيرآلات روشويی - نصب شيرآلات ظرفشويی

شايد برای شما هم پيش آمده باشد که هنگام نصب شیر روشویی و شیر ظرفشویی با تعداد زيادی پيچ و مهره روبرو شده باشيد. در نصب آسان تعداد اين پيچ و مهره ها کاهش داده شده و به جای آنها از قطعه ای به نام مُشتی که شبيه به واشری بزرگ است استفاده می شود. در اين صورت افرادي با حداقل دانش فنی و با استفاده از دست به جای آچار نيز می توانند شيرآلات بهداشتی خود را شخصاً نصب نمايند.

 

نصب شیر اهرمی شلنگدار

شیر اهرمی ظرفشویی گاها از نوع شیلنگ دار هم وجود دارد تا به راحتی افراد بتوانند با برداشتن شیر محیط اطراف تا تا حدود یک متری و یا کمتر شستشو دهند.

شیرهای اهرمی شیلنگدار معمولا فقط برای استفاده در سینگ تولید می‌شود. البته برخی از این نوع شیرها هم برای استفاده شستن سر در آرایشگاه‌ها استفاده می‌شوند. برای نصب این شیرهای اهرمی شیلنگدار معمولا شیر ساختار متفاوتی نسبت به نوع معمولی دارد.

بنابراین باید روش زیر را برای نصب این شیرها دنبال کنید:

 

باز هم مطابق روش قبل باید شیر آب گرم و سرد را مشخص کنیم.

شیلنگ‌های پیسوار را در زیر شیر و به سمت راست و چپ شیر نصب کنید. در نظر داشته باشید که این شیرها اتصالی در زیر خودشان دارند که برای نصب شیلنگ شیر می‌باشد و در این مرحله با آن کاری ندارید.

پیچ تمام رزوه را از سمت صاف در زیر شیر ببندید

 

تذکر: احتمالا یک قالب مستطیلی شکل برای نصب شیر قرار داده شده است که سه پایه دارد. اگر سینک شما دارای سه سوراخ در کنار هم بود از این پایه استفاده کنید و شیر را روی آن نصب کنید. اما اگر سینک شما دارای یک سوراخ بود خیلی نیازی به این قالب نیست. مگر اینکه بخواهید کارتان زیباتر و محکم‌تر شود که باید دو سوراخ در سینگ ایجاد کنید.

 

چه بر روی خود سینک و چه بر روی قالب مستطیلی نهایتا باید شیلنگ‌ها را از سوراخ‌ها به زیر بصورت یکی یکی رد کنید. قبلا به یاد داشته باشید که واشر حلقه‌ای شکل را در زیر شیر تعبیه کنید.

پس از عبور شیلنگ‌ها با دست مخالف آنها را نگه دارید و بست مخصوص را زیر آن و در پیچ تمام رزوه قرار داده و قبل از هر کاری با مهره مخصوص بست را در جای خود با دست سفت کنید تا شیر ثابت شود.

 

شیلنگ سمت چپ را به شیر آب گرم و شیلنگ سمت راست را به شیر آب سرد اتصال دهید. دقت کنید که زیاد نباید مهره‌های شیلنگ‌ها را سفت کنید.

حالا شیلنگ سوم را از دهانه شیر به داخل کابینت و زیر شیر رد کنید. توجه داشته باشید که این شیلنگ‌ها دو سری متفاوت دارد. سری که رزوه دار است باید در بالا و سری دیگر در پایین قرار بگیرد.

 

وزنه مخصوص را درون شیلنگ قرار دهید و اگر از نوع پیچ دار است پیچ‌های آن را محکم کنید تا ثابت بماند.

سری پایینی را با یک فشار آرام در زیر اتصال مخصوص شیر جا بزنید و مطمئن شوید به خوبی جا افتاده است. به یاد داشته باشید این قسمت ممکن است نیاز باشد زیر شیر و یا به اتصال پیچ تمام رزوه و با یک سری مخصوص نصب شود.

 

سری شیر ظرفشویی را باید به سری شیر بالا اتصال دهید. باز هم نباید زیاد مهره را سفت کنید.

 

شیرهای پیسوار را باز کنید و مطمئن شوید که نشتی وجود نداشته باشد.

کار نصب شیر ظرفشویی شلنگدار تمام است.

تذکر: این نوع شیرها برای اینکه به راحتی برداشته و قابل استفاده باشند باید فضای آزادی در زیر سینک داشته باشند و به سایر ظروف و یا مواد شوینده و ... گیر نکنند. پس فضای اطراف شیلنگ را خالی کنید.

 

رفع مشکل چکه کردن شیر اهرمی

برای بیرون آوردن قطعات داخلی شیر، نخست باید دسته را باز کنید. در زیر دسته شیرآلات اهرمی اغلب یک پولکی به رنگ قرمز و آبی وجود دارد، این پولکی را برداشته و با استفاده از آچار آلن دسته شیر را در جای خود شُل کرده و به عقب بکشید تا کاملاً بیرون بیاید. ممکن است یک گیره نگهدارنده کارتریج را در جای خود نگه داشته باشد. این گیره را با انبر دم باریک برداشته و سپس باید بتوانید کارتریج را به سمت بالا بیرون بکشید.

 

در تعمیر شیر اهرمی همیشه چک کردن آب رایج‌ترین مشکل موجود است. در صورت آسیب دیدن کارتریج یا واشر اورینگ (حلقه O)، نشت آب شیرآلات اهرمی اجتناب‌ناپذیر است. حلقه O قطعه‌ای لاستیکی است که روی کارتریج نصب می‌شود. برای تعویض هر دو قسمت باید نخست دسته را جدا کنید. با جایگزین کردن واشر ترک خورده، ممکن است مشکل نشت آب حل شود، اما اگر کارتریج ترک خورده یا فرسوده باشد، جایگزین کردن کارتریج جدید تنها راه ممکن است. ناگفته نماند، می‌توانید برای خرید واشر اورینگ یا کاتریج به فروشگاه مرتبط مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم محتوا

پرده ها یکی از مهم ترین المان ها در دکوراسیون داخلی هستند و موجب زیبایی نمای داخلی می شوند. انواع  مدل های پرده در طرح و متریال مختلف، حتی مشکل پسندترین سلیقه ها را نیز راضی می کند. پرده ها روح تازه ای به خانه می دهند و حس زندگی را در فضای داخلی جاری می کنند. نصب پرده کاری است که به نظر ساده می آید ولی گاهی بسیار دشوار و زمان بر می شود. پرده ها برای پوشاندن پنجره های قدیمی و زیبایی محیط استفاده می شوند و باید به درستی نصب شوند. نصب کرکره فلزی، نصب کرکره چوبی، نصب کرکره زبرا و انواع پرده های پارچه ای هر کدام به شیوه ای متفاوت انجام می شود و قیمت نصب پرده برای هر مدل پرده نیز متفاوت است.

 

آموزش نصب پرده ساده

اندازه گیری طول میل پرده(چوب پرده):

با استفاده از یک متر، عرض میله پرده را از کناره های پنجره به طور دقیق اندازه گیری کرده و علامت بزنید. فاصله میله پرده از قاب پنجره در دو طرف باید برابر باشد.

 

نصب پایه های میل پرده :

با توجه به نوع پرده و کاربری آن می توان به دو طریق میل پرده را نصب کرد.

  • نصب میل پرده روی دیوار
  • نصب میل پرده روی سقف

پس از مشخص کردن محل قرارگیری میل پرده، جای پایه ها و پیچ های براکت ها را با استفاده از یک مداد یا خودکار علامت بزنید، برای نصب میل پرده باید مکان های علامت گذاری شده را با مته سوراخ کرده و رول پلاک را در آنها قرار دهید و محکم کنید. سپس دو طرف سوراخ براکت ها حال دو طرف سوراخ براکت ها را به دیوار بچسبانید و پیچ را از داخل پایه رد کرده و درون رول پلاک قرار دهید.

نصب میل پرده:

پس از نصب پایه ها، باید میل پرده را نصب کرد. توجه داشته باشید که میل پرده نباید از درب یا پنجره فاصله زیادی داشته باشد و از هر دو طرف باید تراز شود.

 

نصب پرده :

در این مرحله پرده با قرقره ها را باید به میل پرده متصل کنید. پرده با استفاده از یک قرقره و نخ درون ریل جابه جا می شود. اگر پرده از دو ردیف تشکیل شده است بهتر است در ابتدا پرده پشت را نصب کنیدو بعد از آویزان کردن آن، درپوش ریل ها را در دو طرف قرار دهید تا از خارج شدن پرده از ریل جلوگیری کنید. با توجه به اینکه پرده باز یا بسته خواهد شد، یک یا دو طرف ریسمان ها را به درپوش گره زده و محکم کنید.

 

آموزش نصب پرده زبرا

شما به دو صورت دیواری و سقفی می‌توانید پرده زبرا را به دیوار یا سقف متصل کنید. این آموزش نصب برای محصولات پرده زبرا، پرده شید و پرده دبل می‌باشد.

 

طریقه نصب پردهای زبرا سقفی

برای نصب پرده زبرا به سقف شما نیاز به پایه سقفی دارید که بصورت پیش فرض داخل بسته بندی پرده موجود می باشد. در ابتدا به منظور نصبی صاف و دقیق، با استفاده از متر و مداد محل نصب بست را علامت گذاری کنید، سپس کافیست پایه‌ی پرده را بوسیله‌ی پیچ و رولپلاک به سقف نصب کند و قاب پرده زبرا را به پایه‌ی نصب شده وصل کنید.

 

طریقه نصب پردهای زبرا دیواری

برای نصب پرده زبرا به صورت دیواری داخل بسته بندی پرده علاوه بر پایه ی سقفی پایه ی دیواری نیز موجود می باشد. پایه ی سقفی به پایه ی دیواری که بصورت L میباشد متصل میشود، در ابتدا با استفاده از مداد و متر، محل نصب بست را علامت گذاری کنید، سپس آن را بوسیله ی پیچ و رولپلاک به دیوار نصب کنید. در نهایت قاب پرده را به پایه‌ی نصب شده متصل کنید.

چنانچه عرض پرده‌ی شما بیش از 3 متر می‌باشد، بهتر است که از سه بست استفاده کنید

برای شستسشوی پرده زبرا کافی است که پرده را از بست خارج کرده و پرده را با آب و کف بشویید.

 

آموزش نصب پرده پانچ

به جهت سادگی در نصب پرده پانچ این نوع پرده طرفداران بسیاری پیدا کرده تا جایی که به آن پرده آماده نیز گفته می شود . این پنل های پانچ شده به شما این امکان را می دهند که بسته به میزان روشنایی دلخواه نور را کنترل کنید و همچنین حریم خصوصی خود را حفظ کنید.

  • ابتدا برای شروع مکانی را که می خواهید پرده نصب کنید به وسیله متر فلزی علامت گذاری کنید . این علامت باید حداقل 10 سانتی متر بالاتر از پنجره باشد . اگر میخواهید پرده شما بلندتر به نظر برسد می توانید این اندازه را بیشتر بگیرید و یا حتی پرده خود را از سقف آویزان کنید.
  • برای ایجاد یک خط دقیق از نردبان و متر فلزی استفاده کنید
  • قبل از علامت گذاری و خط کشی حتما از دوست و یا همراه خود بخواهید در رابطه با صاف بودن خطوط شما را راهنمایی کند.
  • این کار را برای هر دو طرف پنجره انجام دهید ( برای پنجره هایی بیشتر از 2 متر عرض یک علامت هم در مرکز پنجره قرار دهید )
  • هنگامی که می خواهید پایه ها را به دیوار پیچ کنید حتما از محکم بودن اتصال خود اطمینان حاصل کنید زیرا اگر این پایه محکم به دیوار پیچ نشود ممکن است هنگام نصب پرده پانچ، پرده با فشاری از جای خود کنده شود و خطرات احتمالی بخصوص برای کودکان بوجود بیاورد.
  • بعد از رد کردن میل پرده از سوراخ های پرده پانچ، قپه هایی که سر میل پرده قرار داده می شود به ابتدا و انتهای میله نصب کنید و در نهایت از چهارپایه بالا رفته و با دقت میله را داخل پایه ها قرار دهید.


:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم محتوا

توری رولینگ چیست؟

طریقه کاربرد این توری با دیگر انواع تفاوت دارد. به این صورت که توری پنجره را می توان در جهات افقی و عمودی باز و بسته کرد. توری پنجره رولینگ از انواع توری های متحرک با قابلیت جمع شوندگی در قاب عمودی یا افقی پنجره است. ساختار توری به گونه ای طراحی شده که برای توری پنجره دوجداره مناسب است. علاوه بر درب و پنجره، این متریال در ساخت توری پشه بندی کشویی و حفاظ توری بالکن نیز به کار می رود. توری رولینگ از ورود کوچکترین حشراتی نیز جلوگیری می کند. این محصول برای ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری قابل نصب است. با توجه به شکل ظاهری و سهولت کاربری استقبال زیادی از توری های رولینگ شده است.

 

جنس توری پنجره رولینگ

این محصول روی قاب پنجره دوجداره وصل می شود. انواع قاب آلومینیومی و upvc مناسب نصب توری پنجره رولینگ هستند. بدنه توری از جنس آلومینیوم بوده که با پوشش رنگ الکترواستاتیک مقاوم سازی شده است. جنس خود توری از مواد فایبر تولید می شود. چشمه های توری پنجره بسیار ریز است و مخصوص جلوگیری از عبور حشرات ساخته شده است. برای حرکت توری از فنر ویژه ای استفاده شده که به توری متصل است.یکی از برترین ویژگی های رولینگ، طریقه اتصال آن به پنجره است. این اتصال بدون درز، شکاف و کوچکترین روزنه می باشد و عملا حشرات از این قسمت نیز نمی توانند وارد ساختمان شوند.

 

طریقه حرکت توری رولینگ

جالب ترین قسمت توری پنجره رولینگ مربوط به نحوه حرکت آن است.این محصولات در جهت بالا و پایین و همچنین جهات چپ و راست قابلیت حرکت را دارند. تنوع باز و بسته شدن توری، کیفیت بالا، قابلیت انتخاب رنگ، ماندگاری و دوام و …از برجسته ترین ویژگی های توری رولی است. در ادامه با نحوه حرکت توری پنجره در جهات مختلف آشنا می شویم.

 

توری رولینگ عمودی

این نوع نصب شباهت زیادی به نصب پرده کرکره ای دارد. در واقع توری به صورت بالا و پایین حرکت می کند. اندازه توری باید کاملا مطابق پنجره باشد زیرا توری روی قاب آلومینیومی یا یو پی وی سی متصل می شود. با کشیدن نوار متصل به توری می توان آن را به بالا یا پایین هدایت کرد! در فصول سرد که پنجره ها بسته است برای جلوگیری از کثیفی می توان توری را کامل جمع کرد.

 

توری رولینگ افقی

علت نام گذاری افقی یا عمودی به دلیل نحوه حرکت توری است. به این ترتیب مشخص می شود که توری پنجره افقی رولینگ قادر به حرکت در چپ یا راست است. بر روی پنجره های بزرگتر مثل پنجره اتاق پذیرایی می توان از این توری استفاده کرد. به این ترتیب با توجه به ابعاد پنجره می توان نوع بازشوی توری را به صورت یک طرفه یا دو طرفه تنظیم کرد. قبل از ساخت توری پنجره باید نسبت به نوع حرکت آن تصمیم بگیرید تا نصاب مطابق با آن عملیات طراحی و ساخت را انجام دهید. اگر توری عمودی طراحی شده باشد نمی توان هنگام نصب آن را تبدیل به توری پنجره افقی کرد.

 

مزایای توری رولینگ

اصلی ترین کاربرد این محصول در جلوگیری از ورود حشرات به فضای داخل ساختمان است. قیمت این محصول در مقایسه با توری های فلزی قدیمی اندکی بیشتر است ولی به طور قطع دوام و زیبایی آن نیز قابل مقایسه با توری های فلزی نیست. ویژگی حرکتی توری پنجره رولینگ نقطه قوت آن است.  این محصول قابل شستشو بوده و به راحتی تمیز می شود. امکان انتخاب رنگ توری موقع سفارش وجود دارد. بنابراین می توانید رنگ هماهنگ با دکوراسیون داخلی را برای قاب توری سفارش دهید. این محصول از انواع مقاوم به نور خورشید است و در برابر تغییرات آب و هوایی و گرما و سرما دار آسیب نمی شود. توری پلیسه ای یا توری آکاردئونی یکی دیگر از محصولات با کیفیت است که نسبت به توری رولینگ برتری های بیشتری دارد.

 

هزینه ساخت توری رولینگ چگونه محاسبه می شود؟

برای ساخت انواع توری پنجره از هر متریالی که باشد ابتدا طول و عرض پنجره اندازه گیری می شود! ابعاد پنجره ها یکسان نیست برای مثال نصب این توری روی درب بالکن به دلیل ارتفاع بیشتر درب، هزینه بیشتری دارد. قیمت پروفیل ساخت آلومینیومی و upvc قاب توری نیز متفاوت است. به طور معمول هزینه های ساخت به صورت متر مربع اعلام می شود. هر چه کیفیت مواد اولیه بهتر باشد هزینه ها نیز بیشتر خواهد شد. به طور تقریبی قیمت ساخت توری رولینگ در مقایسه با توری فلزی، همیشه بیشتر است. این قیمت در برابر استحکام و ماندگاری بالای توری بسیار مقرون به صرفه تر می شود.



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم محتوا

 

نصب توالت فرنگی از آن دسته خدماتی است که امروزه در اکثر خانه ها انجام می‌شود وعلاوه بر آن در بیمارستان ها و هتل ها که افراد قادر به استفاده از توالت ایرانی نیستند، اما نصب توالت فرنگی هم اصولی دارد، که لازم است با آن آشنا شوید؛ اما در کل اگر کار نصب توالت فرنگی را به یک فرد متخصص دهید بسیار بهتر است، زیرا آن فرد تمامی جزئیات نصب را می‌داند.

آشنایی با انواع توالت فرنگی

توالت فرنگی ها از نظر اندازه، ظاهر، نحوه تخلیه و نحوه نصب به انواع مختلفی تقسیم می شوند که در ادامه به بررسی انواع توالت فرنگی از نظر مکانیزم تخلیه می پردازیم.

انواع توالت فرنگی از نظر مکانیزم تخلیه:

  • سیستم تخلیه آبشاری یا ریزشی : سیستم تخلیه ریزشی از قدیمی‌ترین مکانیزم‌ها در توالت فرنگی است که اغلب در مدل‌های دو تکه مشاهده می‌شود. در این روش آب با فشار از مخزن به لبه بالایی کاسه وارد می‌شود. در لبه سوراخ‌هایی قرار دارد که آب از این منافذ به صورت آبشار به پایین سرازیر می‌شود و تخلیه را انجام می‌دهد. از معایب روش ریزشی، مصرف زیاد آب و صدای بلند در حین تخلیه است. اما در عوض به دلیل فشار زیاد آب، معمولا مشکلات گرفتگی در خروجی پیش نمی‌آید.
  • سیستم تخلیه گردابی : در این سیستم تخلیه، آب از مخزن سیفون وارد کاسه توالت می‌شود، در کاسه آب با چرخش، به صورت گردابی محیط را تمیز می‌کند و سپس به سمت خروجی در کف می‌رود. تخلیه گردابی توالت فرنگی سه عیب دارد: مصرف آب در آن بالا است، گاها امکان گرفتگی وجود دارد و تخلیه زمان نسبتا زیادی طول می‌کشد. مزیت آن نیز سر و صدای کمتر نسبت به تخلیه آبشاری است.
  • سیستم واتر جت: اترجت از سیستم‌های جدید است که با شوتینگ تخلیه را انجام می‌دهد. در این سیستم اولا منافذی در لبه قرار دارند که با ریزش آب دور کاسه را شستشو می‌دهند. ثانیا آب از کانال به شوتینگی که در عمق کاسه قرار دارد هدایت می‌شود و عمل تخلیه با فشار انجام می‌شود. ترکیب دو روش ریزشی و شوتینگ باعث شده تخلیه واترجت هم مصرف آب کمتری داشته باشد و هم قدرت و زمان تخلیه بهبود پیدا کند.

عوامل موثر بر قیمت نصب توالت فرنگی؟

عواملی از قبیل موارد زیر می‌تواند بر قیمت نصب توالت فرنگی موثر باشند:

  • نوع مصالح مصرفی هنگام نصب
  • نوع چسب اکواریوم مصرفی
  • نحوه و شیوه نصب بوگیر ژله ای
  • نصب شیرآلات اضافی کنار توالت فرنگی، در صورت لزوم

بهترین مکان برای نصب توالت فرنگی کجاست؟

  • حتما در محل نصب باید لوله خروجی و تخلیه برای توالت فرنگی باشد.
  • باید فضای لازم و کافی برای نصب دیگر وسال جانبی داشته باشد.
  • استحکام دیوار پشتی برای نصب، به خصوص برای توالت فرنگی‌های از نوع وال هنگ.
  • فاصله مناسب و استاندارد تا شیر ورودی آب.

مراحل نصب توالت فرنگی به چه صورت است؟

  • در مرحله اول طریقه نصب توالت فرنگی شما باید حلقه موم را که به صورت، با پیچ و بدون پیچ در بازار است را روی دهانه فاضلابی که قرار است توالت فرنگی روی آن نصب شود، قرار دهید.
  • سپس کاسه توال را روی حلقه مومی قرار می دهید و مطمئن می‌شوید که به کاشی‌های کف چسبیده است.
  • پیچ ها و واشرها را نصب کنید و مطمئن شوید که که کاسه توالت محکم شده است.
  • بعد از نصب کاسه توالت، نوبت نصب مخزن توالت فرنگی است، فقط توجه کنید پیچ ها را خیلی سفت نکنید که پیچ ها هرز شوند.
  • سپس باید به سراغ شلنگ رابط برویدف یک سر شلنگ را به مخزن و سر دیگر را به شیر ورودی وصل کنید.
  • و در مرحله بعد باید نشیمنگاه پلاستیکی توالت فرنگی را روی کاسه بوسیله پیچ نصب کنید.
  • در نهایت و یکی از مهمترین مراحل درزگیری است، باید به کمک چسب آکواریوم، دور تا دور توالت فرنگی را که روی کاشی های کف نصب شده است را درزگیری کنید.

دقت داشته باشید که اگر فردی فنی و آچر به دست هستید، کار نصب توالت فنگی را می توانید انجام دهید، اما باید دقت و حوصله به خرج دهید زیرا هر گونه خطا و بی دقتی باعث نشت آب و رطوبت می شود و ممکن است تخریب سقف طبقه پزیرین را به دنبال داشته باشد. به همین منظور امروزه با افزایش تنوع توالت فرنگی در بازار و جلوگیری از بروز مشکلاتی از این دست، پیشنهاد ما به شما این است که از متخصص و نصاب کار بلد کمک بگیرید.

برای دسترسی به بهترین متخصص‌ها می‌توانید از سرویس های انلاین خدمات استفاده کنید. از این طریق شما می توانید به چندین متخصص متصل شده و پس از دریافت قیمت، بر اساس پروفایل هر یک بهترین آنها را انتخاب کنید.

 


:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم محتوا

بطور کلی، لوسترها در دو نوع دیواری و سقفی تولید می شوند. لوسترهای دیواری کوچکتر هستند و برای نورپردازی نقطه ای قابلیت زیادی دارند. انواع چراغ و لوستر سقفی برای نورپردازی عمومی استفاده می شود. تنوع طرح، رنگ و تعداد شعله لوسترها بسیار زیاد است.

در زمان انتخاب لوستر علاوه بر تناسب و هماهنگی با فضا و دکوراسیون داخلی و همینطور کاربری محل، لازم است تا به جنس سازه و سقفی که قرار است لوستر در آن نصب شود، دقت کرد. چرا که نصب لوستر در سقف گچی با یونولیت و سقف کاذب به ابزار متفاوتی نیاز دارد و مراحل نصب یکسان نیست.

همچنین قیمت نصب انواع لوستر در محل های مختلف نیز متفاوت است. برای اطلاع از هزینه های نصب لوستر لازم است تا نوع لوستر و شرایط محل نصب را با یک نصاب لوستر مطرح کنید و مشورتهای لازم را بگیرید. برای ارتباط رایگان با یک نصاب ماهر انواع لوستر در شهرتان به صفحه https://khedmatazma.com/subservice/chandelier-installation مراجعه کنید.

 

نکاتی مهم در نصب لوستر

در هنگام نصب لوستر می‌بایست نکات زیر را در نظر گرفت:

  • ایمنی لوسترها
  • مکان استقرار مناسب
  • همسانی سقف‌ها و لوسترها
  • هدف از نصب لوستر

 

 

ایمنی لوسترها

همان‌طور که لوستر از یک مجموعه با چراغ‌های متعدد ساخته شده که با هم خاموش و روشن می‌شوند، لذا باید جهت تامین برق مورد نیاز  لوستر نکاتی را رعایت نمود و حتما از یک کارشناس نصب کمک بگیرید تا شما را در مورد مقدار برق مورد نیاز و همچنین مکان مناسب نصب لوستر راهنمایی نماید.

 

همین‌طور توجه نمایید که در زمان نصب لوستر حباب‌های آن را باز نموده و بعد از پایان نصب دوباره حباب‌ها را ببندید. این کار موجب می‌شود تا از شکستن حباب‌ها جلوگیری نمایید. البته در هنگام خرید لوستر از فروشنده راهنمای نصب را مطلع شوید

 

نکته مهم دیگری که در زمان نصب باید به آن توجه داشت، وزن لوستر است و باید از میزان تحمل سقف خانه خود و وزن لوستر آگاه باشید. زیرا در صورتی که سقف خانه تحمل نصب لوستر را نداشته باشد، باعث ترک خوردگی و حتی فروریختن سقف و شکستن لوستر شما می‌شود. رعایت این نکته بسیار مهم است، زیرا نه تنها از خسارت مالی جلوگیری می‌کنید، بلکه خطرات جانی را نیز از بین میبرید.

نکته دیگر این که کابل آویزان از سقف باید آن اندازه استحکام داشته باشد که بدون اینکه بریده یا از سقف جدا شود تاب تحمل وزن لوستر را داشته باشد.

 

مکان استقرار مناسب

معمولا در هر سقفی لوسترها را به صورت فرد نصب می‌کنند و این کار باعث می‌گردد که نور بیشتری از سقف به سمت فضای خانه بتابد. البته مهم است که بدانید از لحاظ زیبایی بصری، اعداد فرد زیبایی بیشتری ایجاد می‌کنند. از این رو اگر لوسترها را به عدد فرد مثل سه یا پنج نصب کنید، حالت مدوری از نور ایجاد می شود که تونلی از نور را وارد خانه شما می‌نماید. فرد بودن لوستر‌ها یک هماهنگی مناسبی با چیدمان دیگر وسایل منزل به وجود می‌آورد.

 

جهت اینکه زیبایی لوستر بیشتر به چشم بیایید، حتما در قرارگیری آن نهایت دقت را به خرج دهید. برای مثال در صورتی که در منزل خود مبلمان استیل دارید به گونه‌ای لوستر را نصب کنید که با انعکاس نور توسط مبلمان، روشنایی دو چندانی به اطراف ساطع و خانه شما غرق در نور و روشنایی شود.

 

همسانی سقف‌ها و لوسترها

نکته مهمی که باید به آن اشاره نمود این است که، برای هر سقفی نمی‌توان از هر لوستری استفاده کرد و بسته به بلندی یا کوتاهی سقف خانه، باید لوستری متناسب با آن را خریداری کنید. برای مثال برای سقف‌های کوتاه باید از لوستر‌های سقفی یا همان چسبیده به سقف استفاده کرد و برای سقف‌های بلند می‌توانید از آویزهای بلند استفاده کنید تا با نزدیک کردن لوستر به سطح خانه، نور و زیبایی بیشتری به خانه شما ببخشد. به همین علت مهم است که بین سقف خانه و لوستر یک همسانی مناسبی وجود داشته باشد.

 

هدف از نصب لوستر

درسته که با چند لامپ هم می‌توان خانه را روشن کرد، اما از آنجایی که زیبایی و زیبایی پسندی در سرشت هر انسانی وجود دارد، به همین علت همیشه به دنبال ایجاد تنوع در سبک زندگی خود می‌باشد. وجود لوستر در هر خانه راهی جهت عملی کردن همین اندیشه زیبایی پسندی است. البته یادمان نرود که هر فضایی به مقدار مشخصی از نور نیاز دارد. برای مثال در اتاق های کوچک و یا حتی اتاق‌هایی که مخصوص کودکان است نباید از لوستر‌های بزرگ و چند شاخه استفاده کرد بلکه باید از لوستر‌هایی با تعداد شاخه‌های کمتر بهره برد.

 

نصب لوستر به صورت خلاصه:

  • رعایت قوانین برق و احتیاط کردن
  • بررسی سقف و سنجش میزان تحمل پذیری
  • در صورت نیاز، استفاده از تکیه گاه یا نگهدارنده
  • سیم کشی لوستر
  • انتخاب و نصب کلید، با توجه به تعداد لامپ های لوستر
  • اندازه گیری طول لوستر
  • آویزان کردن لوستر به قلاب
  • پنهان کردن سیم کشی های لوستر
  • مونتاژ اجزای فرعی لوستر
  • اتصال برق
  • روشن کردن لوسترش


:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم محتوا

رابیتس چیست؟

رابیتس محصولی ساخته شده از ورق‌های گالوانیزه است. برای ساخت رابیتس، ورق‌های گالوانیزه را در دستگاه‌هایی خاص برش و کش‌ می‌دهند و شبکه‌‌ای از رشته‌هایی از جنس گالوانیزه تولید‌ می‌کنند. رابیتس کاربردهای زیادی در ساختمان سازی دارد و به دلیل قرار گرفتن به عنوان پایه کار هیچ وقت به چشم نمی‌آید. رابیتس در صنعت ساختمانی به منظور بهبود پیوستگی سطوح مختلفی مانند دیوار و سقف و همچنین فراهم کردن بستری مناسب برای تأسیسات الکتریکی مورد استفاده قرار‌ می‌گیرد.

 

 

کناف چیست؟

کناف (Knauf) یک شرکت آلمانی است که انواع مصالح ساختمانی را تولید و به فروش می‌رساند. محصولات این کمپانی به دلیل کیفیت خوب، سازگاری با محیط زیست و دوام بالا بسیار مشهور هستند. یکی از محصولات پر طرفدار این شرکت، صفحات سیستم روکش‌دار گچی یا همان کناف است. با ورود محصولات این شرکت به ایران، سیستم صفحات روکش‌دار گچی با نام خودِ برند در ایران مشهور شدند.

 

به عبارتی: «کناف صفحات گچی با روکش کاغذی هستند که طی فرآیندهای خاصی در محل اجرا می‌شوند.» این صفحات به صورت خشک و با طراحی‌های مختلف در دیوارها و سقف‌های کاذب استفاده می‌شوند. عناصر اصلی این سیستم شامل صفحات گچی و مقاطع فلزی است. تمام عناصر این سیستم با استفاده از فناوری‌های مدرن تولید می‌شوند و تحت کنترل کیفیت دقیقی قرار می‌گیرند.

 

این سیستم نسبت به دیگر محصولات مشابه از مزایای بسیاری برخوردار است. معمولاً از کناف برای حل مشکلات ساختاری، از بین بردن ناهمواری‌ها، پنهان کردن تأسیسات مکانیکی و برقی، افزایش عایق صدا در طبقات، زیبایی دکوراسیون داخلی و بسیاری موارد دیگر استفاده می‌شود.

 

رابیتس کاری یا راویزکاری چه فرقی با کناف دارد؟

سقف کناف نسبت به سقف رابیتس امتیازهایی دارد که به تعدادی از آنها اشاره ای میکنم :

سقفی که با کناف اجرا میشود به مراتب از سقف رابیتس سبکتر میباشد و این نکته بسیار اهمیت زیادی دارد و باید به ان توجه کرد.

 

این نکته بسیار مهم خود را در زمانهای بحرانی نشان میدهد مانند زمانی که زلزله اتفاق بیفتد.توجه به این نکته میتواند حتی ضامن جان افرادی در زمان اتفاقات و رویدادهایی مانند زلزله شود.

 

همچنین سبک بودن کناف در راحت و اسان اجرا شدن ان میتواند بسیار کمک کند. همچنین سبک بودن متریال کناف نسبت به رابیتس این امکان را فراهم میکند که حمل و نقل مصالح کناف به صورت راحت و بدون دردسر انجام میپذیرد

تفاوت بعدی کناف نسبت به رابیتس سرعت اجرای ان است.  در اجرای سقف رابیتس به دلیله احتیاج داشتن به نیروهای انسانی زیاد نظیر جوشکار و رابیتس کار{ کسی که توریهای رابیتس را به میلگردها باید ببندد} و گچکار کار بسیار کند پیش خواهد رفت . و علاوه بر نیروی انسانی در اجرای این نوع سقف اجرا کننده نیاز به مصاحی دارد که برای تهیه انها از لحاظ زمانی  وقت بسیار زیادی را باید صرف کند . از جمله این مصالح میتوان به میلگرد که خود جای بسیاری را اشغال میکند و تعداد زیادی کیسه گچ و مقدار زیادی سیم مفتول و تعداد بالایی توری رابیتس میتوان اشاره کرد.

 

اما سقف کناف با نواوری که ایجاد کرده است مصالح خود را نسبت به سقف رابیتس با در نظر گرفتن همه جوانب نظیر مقاومت و زیبایی بسیار کاهش داده است که خود نکته بسیار مهمی میباشد . که این نکته هم برای اجرا کننده بسیار اهمیت دارد و هم برای کارفرما مهم است.

در تفاوت کناف نسبت به رابیتس در مرحله بعدی میتوان به هزینه سبکتره سقف کناف اشاره کرد و این موضوع مهم به این دلیل میباشد  که در سقف کناف متریالهای به مراتب سبکتر استفاده میشود . اگر بخواهیم مثالی بزنیم میتوانیم اسفاده میلگرد را بیان کنیم که خود به  تنهایی هزینه زیادی را شامل میشود. همین امر موجب بالا بودن قیمت رابیتس کاری نسبت به هزینه اجرای کناف می شود.

تفاوت دیگری که میتوان به ان اشاره کرد این است که در اجرای سقف کناف ؛ اجرا کننده طرحهای سخت تر را راحتر میتواند اجرا کند . ان هم به این دلیل است که همان طور که اشاره کردیم سازه های کناف بسیار سبکتر هستند و همچنین مصالح کناف بسیار  انعطاف پذیرتر میباشند  در نهایت سقف کناف بسیار زیباتر ؛ ظریف تر و کم هزینه تر تمام خواهد شد.

نکته بعدی که بسیار مهم است و کمتر کسی به ان توجه دارد این است که اگر کسی در منزل خود کناف اجرا کرده باشد و بعد از سالها بخواهد طرح سقف خود را تغییر دهد به راحتی میتواند با کمک اجرا کنندگان سقف کناف ؛ سقف را با کمترین هزینه و با کمترین گرد و خاکتخریب نموده و طرح جدید خود را اجرایی کند.   اما همین امر در سقف رابیتس بسیار دشوارتر و به مراتب پرهزینه تر خواهد بود.

یکی دیگر از نکات مهم در تفاوت کناف و رابیتس این است که ورقه های کناف عایق صدا نیز هستند وتا ۳۸ دیسیبل صدا را عایق میکند و همچنین برای بهتر کردن این امر به راحتی میتوان از پشم سنگ تخته ای هم در دیوار و هم در سقف استفاده کرد  این کار هم میتواند عایق صدا باشد و هم در عایق حرارتی کمک شایانی انجام میدهد.



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم محتوا

 

انتخاب یک سینک روشویی مناسب، از بین سینک های موجود در بازار بسیار سخت است، به دلیل اینکه تنوع مدل ها در بازار زیاد شده است و زمانی که در بازار به دنبال سینک هستیم مدام سردر گم هستیم و نمی دانیم که کدام مدل مناسب کار ماست. در این مطلب می خواهیم به بررسی انواع سینک‌ها بپردازیم تا هنگام انتخاب بدانید که کدام سینک مناسب فضا و کار شماست.

آشنایی با انواع روشویی

سینک روشویی بدون لبه :

  این نوع روشویی در زیر پیشخوان قرار دارد و لبه آن دقیقا همسطح پیشخوان قرار می‌گیرد. از مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت آن می‌توان به ظاهر یکدست، زیبا و نمای ساده آن اشاره کرد. همچنین به دلیل یکسان بودن سطح پیشخوان با لبه روشویی، تمیزی و نظافت آن نسبت به سایر روشویی‌ها بهتر و بیشتر رعایت می‌شود و پاک‌کردن آن راحت‌تر از دیگر انواع روشویی هاست‌. یکی از پرطرفدارترین روشویی همین نوع است، اما باید در نظر داشته باشید که این نوع روشویی فقط روی سطوح سنگی قابل اجراست.

روشویی پایه دار:

بدون شک این مدل‌ها را در خانه خودتان، حداقل در گذشته ملاقات کرده‌اید. طرحی ساده با شیر و لوله‌هایی روکار که لوله‌ها به وسیله یک پایه نیم‌دایره از جنس خود کاسه روشویی پوشانده شده‌اند و قسمت فوقانی آن سینکی معمولا چینی  قرار دارد؛ اما امروزه روشویی های پایه دار از جنس‌ها و طرح‌های زیادی برخوردارند. این روشوی برای کسانی خوب است که شرایط اجرا و نصب لوله ها و اتصالات را به صورت توکار ندارند. از مزایای دیگر آنها تنوع در سایز و اندازه های مختلف است. روشویی پایه دار در سه نوع روشویی پایه دار سنگی، کابینتی و چینی در بازار موجود است.

  • روشویی پایه دار چینی: همان روشویی هایی قدیمی که در اکثر خانه ها بود، از معایب آن تنوع بسیار کم در طرح و رنگ آنهاست.
  • روشویی پایه دار سنگی : این نوع روشویی ها از جنس سنگ هستند مثل سنگ مرمر. از استقامت و استحکام زیادی برخوردار هستند ولی باز هم تنوع در این مدل بسیار کم است.
  • روشویی پایه دار کابینتی : روشویی کابینتی، یکی از انواع روشویی هایی است که امروزه کاربرد زیادی دارد و تمامی لوله و اتصالات درون کابینت قرار می گیرد، از مزایای آن می توان به تنوع در طرح و مدل های آن اشاره کرد، همچنین به دلیل کمد و فضایی که دارد، کمک می کند نظم در محیط بیشتر باشد.

روشویی دیواری:

روشویی های دیواری هیچ پایه ای روی زمین ندارن و محل اتصال آنها دیوار است. این مدل بهترین گزینه برای فضاهای کوچک است و به شما این امکان را می دهد که بتوانید ارتفاع ان را تنظیم و مناسب با شرایط خود تنظیم کنید. این نوع روشویی هم در سه نوع سنگی، سرامیک و کابینتی در بازار موجود می باشد.

سینک روشویی کاسه ای:

سینک روشویی کاسه‌ای، نمونه‌ای از جدیدترین و مدرن‌ترین سینک های روشویی است. سینک دقیقا در بالای پیشخوان یا کانتر قرار دارد. البته می‌توانید مدل‌هایی از سینک کاسه‌ای ببینید که بخشی از آن زیر پیشخوان نصب شده است. این نوع سینک در اندازه های مختلف برای کودکان و بزرگسال در بازار موجود است، همچنین از جنس های مختلفی ساخته شده اند؛ از جمله شیشه، فلز، سنگ و سرامیک .

مراحل نصب روشویی پایه دار به چه صورت است؟

در ادامه مراحل نصب روشویی را به ترتیب با هم بررسی می کنیم.

  • ایتدا باید محل مناسب قرارگیری روشویی با توجه به محل خروجی فاضلاب و شیر آب سرد و گرم را تعیین کنید.
  • سپس روشویی را با پایه در محل مورد نظر قرار داده و توجه می کنید که حتما تراز باشد.
  • بعد از تراز کردن روشویی حالا باید محل قرار گیری پیچ ها را با ماژیک علامت بزنید و دور پایه روشوی خط بکشید تا محل دقیق برای نصب پیچ ها مشخص باشد.
  • سپس با مته محل قرارگیری پیچ ها که علامت گذاری شده است را سوراخ کنید و رولپلاک مناسب با ان را نیز قرار دهید.
  • در مرحله بعد به سراغ نصب شیر و سیفون بر روی کاسه‌ی روشویی می‌رویم. از آنجا که نصب شیر و سیفون بر روی روشویی پس از بستن روشویی به دیوار، دستگیر و مشکل می‌شود، بهتر است شیرآلات و سیفون را ابتدا بر روی روشویی نصب کنیم.
  • روشویی را روی محل بستن پیچ ها قرار دهید و ببندید
  • سپس پایه روشویی را در زیر آن قرار داده و پیچ های روشویی و پایه را کاملا محکم کنید.
  • شیلنگ‌ها یا لوله‌های شیر روشویی را به شیرهای آب سرد و گرم روی دیوار متصل کنید
  • سایر اتصالات سیفون را نصب کرده و لوله‌ی انتهای آن را به لوله‌ی فاضلاب بر روی دیوار متصل کنید.
  • فاصله ای که میان روشویی و دیوار است را با چسب سیلیکونی بپوشانید و آب بندی کنید.

اگر فردی فنی هستید، می توانید مراحل نصب روشویی را با دیدن و خواندن نحوه نصب روشویی سنگی و سایر مدل های دیگر، خودتان انجام دهید، به خصوص روشویی های پایه دار اما اگر تا به حال کارهای فنی انجام نداده اید بهتر است از یک متخصص کار بلد برای انجام این کار استفاده کنید.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم محتوا

دیدن نم گرفتگی دیوارهای پشت سرویس بهداشتی یا جایی که لوله های آب در دیوارها یا سقف عبور کرده اند، یک هشدار است. بدانید که این قطعا از ترکیدگی لوله نشات می گیرد. رفع این مشکلات را نمی‌توان به یافتن زمان مناسب در آینده موکول کرد. بلکه باید فوراً یک راه حل برای نشتیابی و رفع آن بیاندیشیم.

در غیر این صورت نم زدگی به همه جای دیوار و سقف سرایت می کند و علاوه بر ایجاد ظاهر نا مناسب، احتمال ریزش را بالا می برد. پس در صورتی که شما هم دچار این مشکلات شده اید، پس وقت را از دست ندهید و سریعتر برای تشخیص ترکیدگی لوله و رفع آن، از یک متخصص کمک بگیرید.

 

به نم‌ها و تبله کردن‌ها در دیوار و کف توجه کنید

نم دیوارها از بارزترین نشانه‌های ترکیدگی لوله‌هاست. اگر در دیوار، سقف یا کف ساختمان نم، لک، طبله کرن و یا فروریختن مشاهده کردید، در اولین فرصت لوله‌های اطراف محل خرابی را چک کنید.

اگر کنتور آب حتی در زمانی که از آب استفاده نمی‌کنید اعدادش بالاتر می‌رود می‌تواند نشانه نشتی باشد. اگر مصرف آب و مبلغ قبض آب نسبت به ماه‌های قبل تفاوت قابل ملاحظه‌ای داشته است به احتمال زیاد نشانه‌ای از ترکیدگی لوله است.

 

تعویض لوله‌های فرسوده

ترکیدگی لوله‌ها ممکن است به دلیل فرسودگی و قدیمی بودن لوله‌ها یا آسیب فیزیکی باشد. همچنین به دلیل فشار وارد بر لوله احتمال ترکیدگی لوله بالا می‌رود.

درصورت امکان اقدامات پیشگیرانه را مدنظر قرار دهید مثل تعویض لوله‌های فرسوده و یا چک کردن دوره‌ای لوله‌های توکار توسط متخصصان تا درصورت وجود نشتی هرچه سریع‌تر اقدامات لازم صورت پذیرد.

 

دستگاه تشخیص ترکیدگی چگونه کار می کند؟

این دستگاه ها دارای یک فرستنده و گیرنده امواج است. که درون یک محفظه‌ای کپسول شکل قرار گرفته است .که باید بر روی لوله‌ها ، دیوارها و … حرکت دهید تا فرسنده امواج خود را به سوی هدف مورد نظر رسانده و سپس امواج بازگشتی را دریافت کند.

در این روش با استفاده از روشهای خاص رایانه ای توسط دستگاه نشت یاب، وجود نشتی درون لوله‌ها و همچنین وجود ترک آشکار می‌شود. در اصل روش کار کلی دستگاه نشت یاب یا دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله بر مبنای امواج است.

 

مزیت تشخیص ترکید گی لوله با دستگاه

استفاده از دستگاه برای تشخیص ترکیدگی لوله تقریبا قیمت بالایی دارد، برخی اوقات افراد تصور می کنند که اگر از روش های دیگر برای تشخیص خرابی و نشتی لوله های آب یا فاضلاب استفاده کنند، هزینه هایشان کاهش می یابد. اما با توجه به اینکه این دستگاه ها دقت بسیار بالایی دارند، میزان تخریب خیلی کم است و در نهایت هزینه تمام شده نشت یابی با دستگاه کمتر است.

 

 

دسترسی سریع و شبانه روزی به خدمات نشت یابی لوله

باید خاطر نشان کنیم که برای تشخیص ترکیدگی لوله، باید از دستگاه های پیشرفته ای استفاده شود تا بدون هیچگونه تخریب، محل ترکیدگی لوله پیدا شود. شرکت های فعال در "خدمت از ما" با داشتن متخصصانی حرفه ای و به کارگیری تجهیزات بسیار پیشرفته جهت تشخیص نشتی لوله بدون هیچ گونه خرابی، مشکل شما را در کوتاه ترین زمان ممکن رفع خواهند کرد.

https://khedmatazma.com/subservice/leak-detection

شما می توانید با ثبت سفارش تشخیص ترکیدگی لوله، در کمترین زمان ممکن از 5 شرکت خدمات تشخیص ترکیدگی و نشتیابی با دستگاه فعال در شهر خودتان قیمت بگیرید و با آن ها مشورت کنید. پس از بررسی قیمت پیشنهادی و سوابق کاری یک متخصص را انتخاب کرده و سفارش را نهایی کنید.



:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم محتوا

شاید شما هم با این تجربه روبرو شده باشید که در آرایشگاه با شنیدن اصطلاحات خاص و مبهم آرایشگرتان گیج شده اید و از پرسیدن معنی آن ها و یا تفاوتشان خجالت کشیده اید. خوشبختانه این روزها در فضای وب حجم زیادی از اطلاعات درباره این موضوعات وجود دارد و با جستجوی ساده هر کلمه مطالب زیادی پیدا می شود.

اما آیا تمام این مطالب مفید و درست هستند؟ باید بگوییم که در فضای وب فارسی مطالب غیر دقیق و به دردنخور زیاد است. پس اگر به دنبال توضیحات فارسی هستید هر جایی وقتتان را تلف نکنید. در این مطلب می خواهیم شما را با مزایا و معایب کراتینه مو آشنا کنیم.

 

کراتینه مو چیست؟

کراتین پروتئین اصلی موجود در پوست، مو و ناخن است که باعث حفاظت و عدم شکنندگی آنها می شود. این ماده مسئول فعالیت های حیاتی سلول از قبیل تولید پروتئین است و به همین دلیل باعث شادابی و درخشندگی مو می شود. پس وقتی میزان این ماده براثر قرار گرفتن در معرض آفتاب مستقیم، مواد شیمیایی یا تغییر سبک زندگی، در سلول های پوست و مو کم می شود، موها شادابی خود را از دست داده و به اصطلاح وز و زبر خواهند شد.

در سال های اخیر کراتینه مو برای ترمیم موی آسیب دیده و زبر روی کار آمده است. در واقع کراتین مورد نیاز به صورت مصنوعی و با مواد شیمیایی ساخته و برای ترمیم مو به کار گرفته می شود. اما این روش دائمی نیست و بعد از مدتی مو، شفافیت و صافی خود را از دست داده و به ترمیم دوباره نیاز خواهد بود. کراتینه مو که خود به روش های برزیلی و احیایی تقسیم می شود برای ترمیم موهای زنان و مردان به کار می رود. اما همانطور که قبلا ذکر شد، این روش دائمی نیست معمولا بعد 2 تا 3 ماه اثر خود را از دست داده و نیاز به شارژ مجدد دارد.

یک مجله بسیار مفید و جامع از مطالب که برای حل چالش های روزمره طراحی شده است را می خواهیم به شما معرفی کنیم؛ مجله خدمت از ما. "خدمت از ما" یک بازار آنلاین از خدمات است که برای سفارش ودریافت بیش از 350 نوع خدمت می توانید به آن مراجعه کنید. در مجله خدمت از ما، بیشتر موضوعات تخصصی که یافتن اطلاعات دقیق در آن ها مشکل است از جمله موضوعات مرتبط با خدمات زیبایی پوست و مو، مورد بررسی و بحث قرار گرفته است.

https://khedmatazma.com/subservice/keratin-treatment

 

مراحل کراتینه مو

معمولا فرایند کراتینه مو، 2 الی 3 ساعت طول می‌کشد. اما بهتر است برای احتیاط بیشتر، از مراقبت های قبل و بعد از کراتینه غافل نشویم. فراموش نکنید که کراتینه مو یک فرایند شیمیایی است و در هر صورت با طبیعت پوست و مو در تضاد خواهد بود و ممکن است عوارض قابل توجهی داشته باشد. اگر شما این روش پر دردسر را انتخاب کرده اید، برای به حداقل رساندن این عوارض بهتر است مراقبت های قبل و بعد را به طور کامل انجام بدهید. اما در بهترین حالت نیز شما موهای خود را با یک روش تهاجمی صاف کرده اید و این کار عواقبی را نیز در پی دارد.

 

مراقبت های بعد از کراتینه مو

کراتینه مو به عنوان روشی ترمیمی شناخته شده است، اما توجه داشته باشید که خود این فرایند هم به مراقبت احتیاج دارد. معمولا شامپوهای ویژه ای برای بعد از کراتینه وجود دارد که آرایشگر شما با توجه به ویژگی های خاص موی خودتان پیشنهاد خواهد کرد. علاوه بر این ممکن است تا چهل و هشت ساعت قادر به شستن موها یا بستن آن ها نباشید.

 

معایب کراتینه مو

با یک جستجوی ساده درباره کراتینه مو در اینترنت، درمی یابیم که تبلیغات کراتینه مو، بیشتر از هر چیزی بر زیبایی مو تاکید دارد تا سلامت مو! در نهایت این تبلیغات طوری عنوان شده اند که به مخاطب این حس را القا کنند که کراتینه مو نه تنها ضرری ندارد بلکه باعث حال خوب ناشی از زیبایی می شود. اما از سیاست “شنونده باید عاقل باشد” غافل نشوید چرا که این تنها پاسخی است که در مواجهه با معایب کراتینه مو، خواهید شنید. پس بیایید باهوش باشیم و نگاهی هم به معایب کراتینه مو داشته باشیم.

 

فرمالدهید، یار دیرین سرطان

فرمالدهید (به انگلیسی: Formaldehyde) موجود در محلول کراتینه، یکی از عوامل مهم تحریک‌ کننده سلول های سرطانی است و بیشتر در ماده های ضدعفونی کننده استفاده می شود. البته استفاده از این ماده به اندازه کم، آن چنان دردسر ساز نیست اما هر چقدر از این ماده در محلول کراتینه بیشتر استفاده شود، میزان ماندگاری موهای صاف و نرم هم بیشتر خواهد بود. توجه داشته باشید که به هنگام استفاده از اتوی مو یا سشوار، حرارت آن ها باعث تولید شدن بخار فرمالدهید می شود که خطر ابتلا به سرطان را بالا می برد.

 

کراتینه و انواع حساسیت

کراتینه هم مانند دیگر فرایندهای شیمیایی مو، ممکن است باعث بروز حساسیت‌ و عوارض جانبی در پوست و مو شود. این عارضه ها شامل قرمزی و تورم پوست سر، خارش و سوزش در ناحیه سر و حتی چشم ها شود. در بعضی موارد این عارضه ها تبدیل به آلرژی های طولانی مدت می شوند.

 

هزینه بالا و ماندگاری کم

کراتینه مو یکی از گران ترین خدمات آرایشی است و حتی میزان کوتاهی یا بلندی مو هم تفاوت قابل توجهی در هزینه بالای آن ایجاد نمی کند. از طرفی همانطور که گفته شد این فرایند ماندگاری کمی دارد و به فاصله 2 تا 3 ماه نیاز به ترمیم و پرداخت دوباره هزینه خواهد داشت.

 

هزینه کراتینه کردن مو چقدر است؟

 

 

قیمت های بالا مربوط به سال ۱۴۰۰ میباشد. بدیهی است که، هزینه کراتین کردن بستگی به اندازه و حجم موهایتان دارد. همچنین مواد کراتینه مو با برند های مختلف (کادیو، سوپر کراتین و گلوبال) نیز میتواند باعث تغییر تا ۳۰ درصد در قیمت های فوق شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم محتوا

 

از جمله کارهایی که شما برای بازسازی و نوسازی ساختمان می توانید انجام دهید، رنگ آمیزی ساختمان است که به شما کمک کند تا با کمترین هزینه، بیشترین و سریع ترین تغییرات را در دکوراسیون و فضای خانه و محل کار خود بوجود آورید. اما قبل از انتخاب این روش و شروع به کار، بهتر است با انواع رنگ ها و طرح های متنوعی که هر سال بیشتر می شود آشنا باشید و نوع رنگ مناسب با فضای خود را انتخاب کرده باشید. در ادامه با انواع رنگ ها و تکنیک های متفاوتی که برای نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان وجود دارد آشنا می‌شویم.

در ابتدای کار باید نوع روش نقاشی و رنگ مورد علاقه خود که مناسب فضای مورد نظر است را مشخص کنید، زیرا بر حسب نوع رنک کاری و روش های اجرای آن قیمت نقاشی ساختمان تغییر می کند.

انواع رنگ ساختمان و تکنیک های رنگ آمیزی 

رنگ اکریلیک:

یکی از انواع رنگها برای رنگ امیزی ساختمان، رنگ اکریلیک است. از اکلیل در رنگ آمیزی ساختمان به خصوص در قسمت های پذیرایی سبب زیبایی و درخشش بیشتر دیوارها و دکوراسیون داخلی ساختمان می شود، این روش از رنگ آمیزی به سرعت مورد توجه مشتریان استفاده از خدمات نقاشی ساختمان قرار گرفت. رنگ روغن در انواع مات و براق، رنگ پلاستیک، رنگ پارچه ای، پتینه کاری، پاششی و سایه روشن از دیگر روش های نقاشی ساختمان است، که متقاضیان استفاده از خدمات نقاشی ساختمان با توجه به سلیقه و بودجه خود نمونه ای از آن ها را انتخاب می کنند.

رنگ پلاستیک:

رنگ پلاستیک قابل شستشو نیست و معمولاً در جایی که نیاز به تمیزکاری نداره استفاده میشه؛ مثل سقف و داخل کمدها. این رنگ از قدیمی‎ترین رنگهای ساختمانی است. رنگ آمیزی با این رنگ، ساده است و خودتون هم می‎تونین این کار رو انجام بدین. فقط اگه دست به کار شدین، حواستون باشه که رنگ، غلیظ و یا رقیق از آب درنیاد. اگه رنگ شما رقیق باشد باید چند بار رنگ بزنید، اگرم غلیظ بشه روی سطح پخش نمی شود

رنگ روغنی:

رنگ روغنی قابل شستشو است؛ اما بدلیل بوی بسیار بد و مضر، دیگه تقریباً برای دیوارهای داخلی استفاده نمیشه. امروزه کاربرد رنگ روغنی بیشتر برای سطوح فلزی، چوبی و نیز خارج ساختمان می‎باشد. به سه دسته مات، براق و نیمه مات تقسیم می‌شه که هرکدوم کاربردهای خاص خودشون رو دارن. رنگ روغنی مات ایراد دیوارتون رو کمتر نشون میده. بجاش رنگ براق پوشش دهی بالاتری داره، بعلاوه اینکه راحت تر هم تمیز میشه. 

رنگ مولتی کالر:

رنگ مولتی کالر یک رنگ جدید است. این رنگ از یک رنگ پس زمینه، بعلاوه یکسری رشته های رنگی تشکیل میشه. تصویر فوق، این رنگ رو فقط در یک مرحله روی دیوار اسپری می‎کنن، تازه بعد از چند ساعت خشک میشه. این رنگ مزایای زیادی دارد و انتخاب ان به شما تنوع و طرح های متفاوتی می دهد.

رنگ بلکا:

بلکا نوعی پوشش دیواری سلولوزیه که برخی از افراد به اشتباه به اون رنگ بلکا هم میگن. اما باید بدونین که بلکا در واقع نوعی پوشش دیواری خاصه که دارای الیاف سلولوزی بوده و با رنگ تفاوت های زیادی داره. از مزایای پوشش بلکا می توان به پوشاندن عیوب و ترک ها، عدم نیاز به زیر ساخت، اجرای سریع و هزینه اجرای پایین اشاره کرد.

عوامل موثر بر قیمت رنگ آمیزی ساختمان چیست؟

عوامل زیادی بر هزینه رنگ آمیزی ساختمان موثر است که در زیر به آنها اشاره می کنیم.

  • نوع رنگ
  • روش رنگ کاری مورد نظر
  • جنس و نوع متریال مصرفی
  • هزینه زیرسازی دیوارها در صورت نیاز
  • متراژ و ابعاد دیوارها و فضا
  • اجرت نقاش ساختمان
  • تعداد افرادی که کار رنگ آمیزی ساختمان را انجام می دهند.
  • هزینه رنگ کاری در و پنجره

برای رنگ آمیزی ساختمان، اگر تجربه ای ندارید، بهتر است که از یک متخصص ماهر و نقاش کاربلد کمک بگیرید، زیرا که تمیز و اصولی اجرا شدن رنگ دیوارها تاثیر بسیار زیادی در زیبایی فضای مورد نظر دارد.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم محتوا

بسیاری از آب‌گرم‌کن‌های گازی در قسمت‌های پایین‌تر دیواره‌شان پیچی دارند که با استفاده از آن می‌توانید به‌راحتی دما را تنظیم کنید و احتیاج به هیچ ابزار دیگری هم ندارد. بااین‌حال، خیلی از آب‌گرم‌کن‌های تانک‌دار جدید (چه برقی و چه گازی) کمی پیچیده‌تر هستند، هرچند کارکردن با آن‌ها نیز آسان است و تنها چنددقیقه‌ای وقت می‌برد.

انتخاب دمای مناسب برای آب‌گرم‌کن فقط برای راحتی نیست. دمای مناسب آب‌گرم‌کن به‌معنای حفظ پول و حفاظت از پوست‌تان نیز هست. هیچ‌کس دوست ندارد زیر دوش آب یخ برود. بدتر از آن سوختن زیر آب داغ است.

اگر دمای آب‌گرم‌کن را با پیچ تنظیم شمعک آبگرمکن دیواری بوتان درست تنظیم کنید، نه‌تنها سلامت و امنیت جانی‌تان تضمین می‌شود، بلکه پول آب و گاز کمتری هم برای‌تان می‌آید. در اینجا می‌خواهیم توضیح دهیم که چگونه دمای آب‌گرم‌کن را جوری تنظیم کنید که هم پول‌تان حفظ شود و هم پوست‌تان.

 

 

دامنه‌ دمای صحیح

به دلایل خاصی، باید دمای آب‌گرم‌کن را در یک دامنه‌ی خاص نگه داشت. اگر آب‌گرم‌کن روی دمای پایین تنظیم شود، نه‌تنها آب داغ‌تان ولرم می‌شود (تازه، در بهترین حالت)، که باکتری‌ها هم اجازه‌ی رشد پیدا می‌کنند و باعث بیماری‌هایی مثل بیماری لژیونر می‌شوند. می‌توان با تنظیم آب‌گرم‌کن و گذاشتن دمای آن روی مقداری که باکتری لژیونلا نتواند رشد کند از این اتفاق جلوگیری کرد. توصیه‌ی سازمان OSHA این است که دمای آب‌گرم‌کن حداقل روی ۶۰ درجه‌ی سانتی‌گراد قرار بگیرد تا احتمال رشد باکتری لژیونلا و دیگر میکروارگانیسم‌ها به حداقل برسد.

ممکن است دل‌تان بخواهد دمای آب را بالا بکشید، اما آب زیادی داغ بالقوه خطرناک است، به‌خصوص اگر در خانه کودک داشته باشید. اگر آب با دمای ۶۶ درجه‌ی سانتی‌گراد دو ثانیه روی پوست بریزد، بدن دچار سوختگی درجه‌ی ۳ می‌شود. توصیه‌ی کمیسیون امنیت محصولات مصرفی ( CPSC ) این است که دمای آب را روی بیش از ۴۹ درجه‌ی سانتی‌گراد تنظیم نکنید تا هیچ‌وقت دچار سوختگی پوست نشوید. نیاز به گفتن نیست که با تنظیم دمای آب‌گرم‌کن روی درجات بالاتر، هزینه‌ی قبض گازتان هم بیشتر می‌آید. بدیهی است که هر خانه‌ای با خانه‌ی دیگر فرق دارد. هرچقدر فاصله‌ی شیر آب از آب‌گرم‌کن بیشتر باشد، گرمای بیشتری در مسیر رسیدن به شیر در لوله‌ها از دست می‌رود، به‌خصوص اگر لوله‌ها عایق نباشند. این یعنی که وقتی در شیر آب دمای ۴۹ درجه می‌خواهید، مجبورید آب‌گرم‌کن را روی دمای بالاتری تنظیم کنید. ببینید چه دمایی برای خانه و خانواده‌‌تان مناسب‌تر است و نظر خودتان را اعمال کنید. عاقلانه این است که بین دمای ۴۹ تا ۶۰ بمانید. دما را کم‌وزیاد کنید، بعد ببینید مناسب حال‌تان هست یا نه، و این کار را ادامه دهید تا به دمای مناسب برای خودتان و خانه و آب‌گرم‌کن برسید.

 

آشنایی قطعات آبگرمکن

قطعه‌ای به نام رگلاتور گاز

همان‌طور که اسم این قطعه پیداست، وظیفه‌ی تنظیم کردن دارد! اگر بخواهیم به‌طور دقیق‌تر این موضوع را توضیح دهیم، این قطعه وظیفه‌ی تنظیم شعله آبگرمکن را دارد. این وسیله با توجه به فشار آب میزان شعله را تنظیم می‌کند تا با آب را به دمای مناسبی برساند. اگر این قطعه دچار مشکل شود و یا در کار آن اختلال ایجاد شود می‌تواند باعث خاموش شدن آبگرمکن شود. همچنین از دیگر مشکلاتی که این قطعه می‌تواند ایجاد کند، تاثیر مستقیم بر روی مصرف گاز هست و مصرف گاز خانگی شما را می‌تواند به‌صورت چشمگیری افزایش دهد.

 

رگلاتور آب برای تنظیم آب ورودی و خروجی

یکی دیگر از قطعات مهم در آبگرمکن دیواری بوتان رگلاتور آب هست! باز هم از نام این وسیله پیداست که وظیفه‌ی اصلی این قطعه تنظیم میزان فشار آب هست. باید توجه داشته باشید برای رسیدن آب به میزان فشار مناسب تا آبگرمکن بتواند آب را به دمای مناسب برساند، نیاز به این قطعه هست. اگر فشار آب گرم شما میزان مناسبی نیست، قطعا این قطعه یا قطعات وابسته به این قطعه دچار مشکل شده اند. یکی از مشکلاتی که آّگرمکن ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، رسوب آب شهری هست که معمولاً این قطعات را دچار مشکلات می‌کند.

 

جداکننده‌ای به نام صفحه‌ی پشت آبگرمکن

همه‌ی آدم‌ها با این قطعه به‌صورت کامل آشنایی دارند! این صفحه‌ی فلزی را همه شما در آبگرمکن های خود مشاهده کرده‌اید. این صفحه‌ی فلزی باعث می‌شود حرارت آبگرمکن شما به دیواری پشتی صدمه نزند. معمولاً این قطعه در آبگرمکن های دیواری تا سال‌های سال، سالم می‌ماند. مگر اینکه در اثر ضربه آسیبی به این قطعه وارد شود. پس توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید به دیوار پشتی آبگرمکن آسیبی نرسد حتما حواستان به این قطعه باشد؛ و کاری نکنید که این قطعه دچار آسیب نشود.

 

مبدل‌های آبگرمکن، از قطعات مهم آبگرمکن دیواری بوتان!

تا حالا فکر کرده‌اید که آبگرمکن ها باید چگونه آب را گرم کنند؟! بگذارید سؤالم را بهتر مطرح کنم، گرمای شعله چگونه باید به آبگرمکن منتقل شود؟! باید رسانای گرمایشی مناسبی وجود داشته باشد که گرما را به‌صورت خوبی به آب منتقل کند! یکی از رسانا های گرمایی، مس هست. جنس اکثر مبدل‌های گرمایی از مس هست. پس متوجه شدید که این قطعات در آبگرمکن دیواری بوتان، یعنی مبدل‌های آبگرمکن، لوله‌های مسی‌ای هست که در میان شعله‌ها عبور می‌کند تا آب را به دمای مناسبی برساند.

 

کلاهک تعدیل از مهم‌ترین قطعات آبگرمکن دیواری بوتان

یکی از مهم‌ترین قطعات آبگرمکن های دیواری، کلاهک تعدیل هست! یکی از علل اصلی خاموش شدن آبگرمکن ها این قطعه هست. وظیفه‌ی اصلی این قطعه تنظیم جریان هوا هست. جریان هوا برای انجام صحیح عمل احتراق هست. همان‌طور که قطعا می‌دانید یکی از اضلاع مثلث احتراق، هوا یا همان اکسیژن هست. اگر هوا به‌اندازه کافی در عمل احتراق نرسد، عمل احتراق انجام نمی‌شود و آبگرمکن روشن نمی‌شود.

 

تنظیم دمای آب‌گرم‌کن

صفحه‌ی تنظیمات دمای آب‌گرم‌کن در دستگاه‌های مختلف متفاوت است، اما، خوشبختانه، بیشتر آب‌گرم‌کن‌ها شبیه به هم تنظیم می‌شوند. مثلاً، بیشتر آب‌گرم‌کن‌های گازی و برقی در پشت پنل دسترسی عایق‌پوش‌شده‌ای ترموستات دارند. آب‌گرم‌کن‌های برقی معمولاً دو ترموستات دارند، یکی بالای تانک و دیگری در پایین تانک آب. بیشتر آب‌گرم‌کن‌های بدون تانک آب صفحه‌ی نمایشی دارند و دما و دکمه‌های تنظیم دما روی آن قرار دارد. فارغ از اینکه نوع آب‌گرم‌کن چیست، حتماً قبل از تنظیم دما، آب را امتحان کنید. شیر آب حمام یا آشپزخانه را باز کنید و اجازه دهید آب تا وقتی کاملاً داغ نشده از آن خارج شود. بعد، دماسنج را زیر آب بگیرید تا دمای دقیق آن را متوجه شوید.

 

آب‌گرم‌کن‌های بدون تانک آب

تنظیم دمای آب‌گرم‌کن خیلی شبیه به تنظیم ترموستات سیستم تهویه‌ی هوا است. با استفاده از پنل دیجیتالی تنظیمات، می‌توانید دمای آب را به‌اندازه‌ی دلخواه بالا و پایین ببرید.

 

آب‌گرم‌های گازی و برقی

  • اول برق دستگاه را خاموش کنید
  • پنل دسترسی به ترموستات را پیدا کنید و با پیچ‌گوشتی آن را دربیاورید
  • عایق را بردارید
  • با پیچ‌گوشتی دوسو ترموستات را بالا ببرید یا پایین بیاورید. o اگر آب‌گرم‌کن شما دو ترموستات دارد، هر دو را به یک مقدار بالا یا پایین ببرید. دمای ترموستات بالایی باید یکی دو درجه از دمای ترموستات پایینی بیشتر باشد
  • عایق را سرجایش برگردانید و پنل دسترسی را هم دوباره سرجای خود بگذارید
  • برق دستگاه را متصل کنید
  • در آب‌گرم‌کن‌های گازی، باید پیلوت را هم دوباره روشن کنید.

این کار را که انجام دادید، حداقل سه ساعت قبل از امتحان دمای آب صبر کنید. شاید برای اینکه به دمای مورد نظرتان برسید، لازم باشد دوباره این تنظیمات را انجام دهید.

اگر دما را بالا بردید و هنوز آب‌تان سرد است، شاید آب‌گرم‌کن نیاز به سرویس و حتی عوض‌شدن داشته باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم محتوا

حشرات موذی مانند ساس، کنه، مورچه، سوسک، پشه، یا عنکبوت چیزی نیستند که ما بخواهیم با آن‌ها زندگی کنیم. این موجودات ریز نه تنها برایمان چندش آور هستند بلکه به دلیل آلودگی‌هایی که دارند ممکن است بیماری‌هایی را نیز به افراد خانه منتقل کنند. به همین دلیل است که به محض دیدن آن‌ها باید به فکر نابود کردنشان باشیم. سمپاشی منزل یا محل کار یکی از این اقدامات است.

نکته مهم در این مساله این است که افراد نا آشنا با استفاده از سموم نا مناسب یا نباتی سلامت افراد خانواده بخصوص کودکان،میانسالان،خانم های بارداری بیماران قلبی،کلیوی،ریوی و...را به خطر می اندازند.استفاده از سموم نباتی و غیر استاندارد و تایید نشده خطر سقط جنین ،مشکلات پوستی را افزایش می دهد.

در حال حاضر یکی از اصلی ترین اقدامات مبارزه با حشرات و جانوران موذی استفاده از سموم شیمیایی است.

متاسفانه افرادی جهت خرید سم از عطاری ها و سم فروشی های غیر معتبر می‌کنند و خودسرانه این کار را انجام می دهند که متاسفانه علاوه بر خطر مسمومیت با تعیین سم نامناسب باعث مقاومت حشرات در محل های آلودگی می شونده ممکن است سموم گیاهی درجه پایین انتخاب شود و تا سال‌های در محل باقی بماند و مضرات آن همراه خانواده بماند.

 

سمپاشی تخصصی انواع حشرات

1- سمپاشی سوسک (سوسک ریز و سوسک فاضلاب)

سوسک های فاضلاب که همان سوسک های امریکایی Blattella  American هستند. به طول 3 – 4  سانتیمتر به رنگ قرمز قهوه ای هستند . این سوسک ها  دارای بالهایی بزرگ که توانایی پرواز دارند و میتونیم بگیم چندش اورترین نوع سوسک هستند . بهترین زمان سمپاشی فاضلاب نیمه اردیبهشت تا نیمه خرداد می باشد .

سوسک ریز که به سوسک ریز آلمانی Blattella Germanica یا سوسک ریز آشپزخانه معروف اند. این حشره همانطور که از اسم ان پیداست در اشپزخانه ها و در زیر کابینت ها به وفور دیده میشود.

اینها اندازه ای در حدود 15-10میلیمتر هستند و به رنگ زرد تا قهوه ای روشن دیده میشوند. این حشره بیشتر در جاهای تاریک ، گرم و مرطوب زندگی می کنند .

مهمترین مساله در ریشه کنی سوسک ریز از بین بردن تخم این حشرات می باشد .

 

2- سمپاشی ساس Bed bugs

 ساس تختخوابی در جهان امروز  تبدیل به یک آفت بسیار مهم شده است .

انتقال این حشره از طریق سفر ، خرید وسایل دست دوم یا حتی نو  و یا از طریق لانه سازی پرندگان می تواند در منازل ، خوابگاه ها ، هتل ها ، اقامتگاه ها  به سرعت تکثیر یابند .

در روزهای اول آلودگی  بدون آنکه تشخیص داده شود می تواند تغذیه کند و به سرعت تکثیر یابد .

علت گزش بدون درد ماده ای است که هنگام گزش وارد بدن انسان می شود .

 

3- سمپاشی موریانه

موریانه ها از حشرات با استحاله ناقص هستند که در آنها بالهای جلویی و عقبی قشایی، تقریبا به یک اندازه است. موریانه نر و ماده درکلونی هایی در زیر زمین یا تنه درختان زندگی می کنند.

در این حشرات شاخک رشته ای و قطعات دهانی مانند گروه جونده گان است.موریانه همه چیز خوارند. این حشره عمدتا از کاغذ،چرم،موکت،چوب،خاک،لينوليوم،لاستيك،پوشش كابلها،جانوران نگاهداري شده در موزه؛ تغذیه می کنند.

موريانه ها عموما در محيط مرطوب و تاريك زندگي مي كنند كه شامل 6 خانواده و متجاوز از 2000 گونه در نقاط مختلف نظیرمناطق گرمسیر و نیمه گرمسیر ایران همچنین در مناطق معتدل زندگی می کنند.

 

بهترین زمان برای سمپاشی

بهترین زمان در سال برای سمپاشی کردن خانه یا محل، بین اواخر فروردین تا پایان اردیبهشت می باشد.

 

دسترسی به خدمات فوری سمپاشی منزل

یکی از آسان ترین راه ها برای دسترسی به متخصصین هر فن، بازارهای خدمات آنلاین است. در بازارهای خدمات آنلاین، متخصصین در شهرهای مختلف در این پلتفرم دوسویه با مشتریان خود در ارتباط هستند. "خدمت از ما" یکی از موفق ترین های این حوزه است که در بیش از 47 شهر در ایران فعالیت می کند. در کنار تلاش برای ایجاد یک ارتباط مؤثر، در مجله خدمت از ما صدها مطلب آموزشی برای حل چالش های روزمره ارائه شده است.

یکی از مهمترین دلایل افزایش رضایت مشتریان "خدمت از ما"، شفافیت در قیمت گذاری و امکان پیگیری روند کار اجرایی خدمت است. بنابرین مهم ترین مزیت "خدمت از ما" در کنار بررسی سوابق حرفه ای متخصصین، ایجاد شفافیت در تعیین قیمت پیش از نهایی شدن سفارش است.

برای ارتباط با بهترین شرکت های سمپاشی منازل در تهران و سایر شهرهای ایران، کافیست در وب سایت یا اپلیکیشن "خدمت از ما" سفارش خود را به رایگان ثبت کنید. در کمترین زمان 5 نفر از ماهرترین متخصصین فعال در شهرتان به شما هزینه سمپاشی منزل یا محل کارتان را پیشنهاد خواهند داد.

 

هزینه انجام سمپاشی به موارد متعددی بستگی دارد. از جمله:

متراژ و مساحت فضایی که نیاز به سمپاشی دارد.

نوع سم مصرفی، که با توجه به نوع جانوری که در منزل وجود دارد انتخاب می‌شود زیرا بعضی ز جانوران نیاز به استفاده از سموم خاص هستند و با سم های معمولی از بین نمی روند.

شدت آلودگی محیط.

موقعیت مکانی فضایی که قرار است سمپاشی شود.



:: برچسب‌ها: سمپاشی منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 خرداد 1400 | نظرات ()